امام‌جمعه آستارا: تغییر مسیرهای بین‌المللی با سیلی جمهوری اسلامی مواجه می‌شود

آستارا- ایرنا- امام‌جمعه آستارا گفت: موضع ایران در مورد تغییر در مرزها روشن و مشخص است و هر گونه تلاش برای تغییر مسیرهای بین‌المللی با سیلی محکم جمهوری اسلامی مواجه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام محمدجواد باقری ارومی در خطبه‌های نمازجمعه در مصلی آستارا با اشاره تحرکات اخیر در منطقه اظهار کرد: برخی کشورها چندین سال است که با رجزخوانی در مورد تغییر مرزهای منطقه، تهدیدهایی را مطرح می‌کنند اما خودشان نیز می‌دانند که جرات چنین کاری را ندارند.

وی افزود: موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال منطقه قفقاز مشخص و همان مواضع صریح و روشن رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر بوده است و هر گونه تغییر تحمل نخواهد شد.

امام‌جمعه آستارا بیان کرد: دیگر رویدادهای مهم بین‌المللی هفته گذشته سفر رئیس جمهور سوریه به چین و سفر هیئت انصارالله یمن به عربستان بود که پیام مهمی برای دنیا داشت.

وی اضافه کرد: استکبار جهانی و صهیونیست‌ها چندین سال تلاش کردند که بشار اسد را برکنار کنند و در این راستا عربستان سعودی را علیه یمن وارد جنگ کردند اما امروز اسد مانده و انصارالله با مقامات سعودی دیدار می‌کند که به معنای پیروزی جبهه مقاومت و شکست استکبار جهانی است.

باقری ارومی همچنین به تحرکات دشمنان خارجی و عوامل داخلی آنها برای ایجاد اغتشاش و آشوب در کشور و بی‌نتیجه ماندن تلاش‌هایشان اشاره داشت و تاکید کرد: امنیت و آرامش کنونی جامعه مرهون تلاش‌های سربازان گمنام امام زمان(عج) در وزارت اطلاعات و سایر سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی است که اجازه ندادند دشمنان بتوانند امنیت پایدار کشور را خدشه‌دار کنند.

وی در ادامه با گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس از سرداران فلاحی، فکوری، نامجو، کلاهدوز و جهان‌آرا یاد کرد که پس از عملیات ثامن الائمه و شکستن حصر آبادان در راه تهران برای ارائه گزارش به امام خمینی (ره)، در اثر سانحه هوایی به شهادت رسیدند.

امام‌جمعه آستارا همچنین به هفته گردشگری اشاره کرد و افزود: صنعت گردشگری یکی از عامل‌های مهم در چرخه اقتصاد جهانی است اما این شهرستان با وجود برخورداری از جاذبه‌های طبیعی، با تاسف از نظر زیرساختی و امکانات رفاهی برای جذب گردشگران بسیار کم‌برخوردار است و ضرورت دارد که مسئولان طرح جامعی برای آینده گردشگری منطقه تدوین کنند.

وی مناسبت هفتم مهر، روز آتش‌نشانی و ایمنی را نیز تبریک گفت و یادآور شد: فعالان این عرصه همواره با به خطر انداختن جان خود، برای حفظ آرامش و ایمنی مردم تلاش می‌کنند.

باقری ارومی با تبریک ولادت حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع)، فرارسیدن هفته وحدت را تبریک گفت و عنوان کرد: وحدت تنها به وحدت مذهبی بین شیعه و سنی اختصاص ندارد و باید در همه عرصه‌های مذهبی، قومیتی، سیاسی و اجتماعی وحدت و اتحاد داشته باشیم و نگذاریم اختلاف نظرهای جزیی باعث ایجاد تفرقه و درگیری شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha