۷ مهر ۱۴۰۲، ۱۹:۰۵
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85242662
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صندوق کارآفرینی امید از هزار طرح راکد در کشور حمایت می کند

سنندج- ایرنا- مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور گفت: امسال این صندوق در قالب اجرای طرح نهضت احیا از هزار طرح راکد در سطح کشور حمایت می کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نعمت اله رضایی روز جمعه در نشستی با خبرنگاران استان کردستان در مریوان اظهار کرد: صندوق اجرای مدل ها و طرح هایی را در راستای راه اندازی و تسریع در تولید واحدهای راکد و نیمه فعال دنبال و پیگیری می کند.

وی اضافه کرد: در استانی هم چون کردستان هم در راستای نهضت احیا در هر شهرستان حداقل ۲ طرح را مورد حمایت قرار خواهیم داد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور با اشاره به اینکه رشد اقتصادی از ۲ طریق رشد سرمایه گذاری و افزایش بهره وری قابل تحقق است، ادامه داد: نُوفَن یا مدار یکی از طرح هایی است که افزایش بهره وری را در فعالیت ها و پروژه های در حال اجرا دنبال می کند.

رضایی با بیان اینکه در طرح نوفن با استفاده از شیوه های نوین و حمایت های مالی و غیرمالی اقدام به رفع موانع و در نتیجه افزایش تولید خواهد شد، بیان کرد: با بهره مندی از فناوری های نوین و توان شرکت های دانش بنیان می توان بهره وری را در واحدهای تولیدی افزایش داد.

وی یادآور شد: امسال قرار است ۷۰ هزار طرح را در کشور مورد حمایت قرار دهیم و به آنها ۱۴۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کنیم.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور گفت: سال گذشته ۴۰ هزار و ۸۷۷ فقره وام در سطح کشور پرداخت کرده ایم که در قالب این طرح ها ۱۰۶ هزار فرصت شغلی ایجاد و تثبیت شده است.

رضایی در ارتباط با میزان واقعی بودن این آمار اظهار کرد: به صورت سه، ۶، ۹ و ۱۲ ماهه بر تسهیلات پرداختی به طرح ها نظارت می کنیم و افزون بر این سامانه ای ایجاد شده است که همه طرح هایی که وام دریافت کردند برای همگان قابل دسترسی است.

وی ادامه داد: اهالی رسانه می توانند با مراجعه به این سامانه وضعیت واحدهای دریافت کننده تسهیلات را رصد و حتی از آنها بازدید کنند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور بیان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ فقره وام در کردستان توسط این صندوق پرداخت شده که منجر به ایجاد و تثبیت افزون بر هفت هزار فرصت شغلی شده است.

مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید کشور در سفر ۲ روزه خود به کردستان از چند واحد تولیدی در شهرستان های سنندج، مریوان و سروآباد بازدید کرد و در جریان وضعیت واحدهای راکد در استان قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha