کتاب «امسال قبول می‌شویم» در مشهد رونمایی شد

مشهد- ایرنا- کتاب «امسال قبول می‌شویم»به قلم "آزاده فرزام نیا" در خصوص زندگی "عفت نجیب ضیاء" طی مراسمی امروز جمعه با حضور انسیه خزعلی، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در مشهد رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد شهدا گفت: این کتاب بخشی از خاطرات انقلاب و بخشی از خاطرات کشور را که شاید جزو بخش های مظلوم تاریخ انقلاب اسلامی بوده را به ترسیم کشیده است.

انسیه خزعلی با بیان این که تا کنون شهدای بسیاری تقدیم انقلاب و نظام اسلامی شده است افزود: شهدای انقلاب، شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، شهدای سلامت، شهدای مدافع علم و فناوری و هسته ای، شهدای مدافع امنیت از جمله این شهدا هستند و اکنون دفاع از هویت را داریم و هم اکنون در جنگی هستیم که دشمن تا وقتی زنده ایم و در حرکتیم دست از سر ما بر نخواهد داشت و اکنون زنان و خانواده را هدف گرفته است.

وی با بیان این که مظلومترین شهدا شهدای انقلاب اسلامی هستند چرا که در آن دوران حکومتی نبود که از آنها دفاع کند و حتی گریه و عزاداری نمی‌کردند تا دشمن شاد نشوند ادامه داد: وظیفه ما به نگارش درآوردن و به بند کشیدن کلمات برای ماندگاری، ثبات و پایداری رشادت و ایثار این شهدا است.

کتاب«امسال قبول میشوم» در مشهد رونمایی شد

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: یکی از مراحل و مسایل جهاد تبیین، نگارش وقایع، روایت نویسی و نیز ذکر حقایق است تا در غبار فریادهای استکبار رسانه ای که تلاش می‌کنند صدای حق به گوش مردم نرسد، از بین نرود.

خزعلی افزود: بانوان ما در زمینه این نوع نگارش، بسیار قوی و درخشان ظهور کردند و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز از زنانی که موضوعات مقاومت و پایداری را به قلم تحریر درآوردند، تقدیر کردند.

وی ادامه داد: زنان ما احساسشان را با خرد و تدبیر و با نگارش ماندگار کردند و الگوی سوم زن را در همین پیام‌رسانی ها نمایان کردند و نیز نشان دادند که زن ایرانی با داشتن نگاه وسیع، با داشتن گفتار و نوشتار تبیین‌گر، داشتن مسولیت‌های گوناگون در خانه و اجتماع، می‌تواند برای دنیا الگوی جدیدی را ارایه دهند و نشان دهد زن می‌تواند هم خانواده را به خوبی اداره کند و هم نقش موثر تاریخ ساز و ماندگار داشته باشد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان این که در بسیاری از جنگ‌ها در دنیاخانواده‌های رزمندگان و کشته شده ها چالش هستند اما در جنگ ما به دلیل نگاه ایدئولوژی، ایمان قلبی و اراده راسخ، خانواده‌های شهدای ما فرصت بودند و آنان انقلاب را حفظ کردند، پشتیبانی و به آن تداوم و پایداری بخشیدند، گفت: خانواده شهدای ما در هنگام نیاز، ایستادگی کردند و فداکاری و تحمل آن ها یک شهادت مستمر و یک ایثار پایدار را تصویر کرد و باید قدر آنان را دانست.

خزعلی با اشاره به سفر ریاست جمهوری به نیویورک سخنرانی ایشان در سازمان ملل در خصوص حمایت از خانواده را حرکتی بسیار خوب و یکی از نقاط عطف تاریخی دانست و افزود: امیدواریم با پیگیری و اجرایی شدن آن بتوانیم از حقوق خانواده و حقوق زنان که محور خانواده هستند دفاع کنیم.

وی با بیان این که رییس جمهور در این سخنرانی در مورد اینکه باید مساله خانواده را به عنوان یک مطالبه و یک درخواست مشترک جهانی مطرح کرد و حرکت‌های انحرافی که برای از بین بردن خانواده و زدودن خانواده طبیعی از جامعه جهانی صورت می‌گیرد و این حرکات جنایت در حق بشریت محسوب می‌شود صحبت کردند.

کتاب«امسال قبول میشوم» در مشهد رونمایی شد

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در خصوص رویداد خانواده گفت: در این خصوص ۹ کارگروه به منظور رسیدگی به مسایل مرتبط با خانواده، سبک زندگی ایرانی اسلامی، و تثبیت بخشی از مسایل فرهنگی و فرهنگ اصیل و تمدنی ایرانی اسلامی و رفع نواقص فرهنگی در این حوزه، تشکیل شده است که امید است همه اقشار جامعه در این راستا مشارکت کنند.

خزعلی افزود: در موضوعات «خانواده و سلامت» و «خانواده و بازی» و «خانواده و مهارتهای زندگی» و «خانواده و میراث نا ملموس» و «خانواده مد و لباس» نیز اقدامات خوبی در حال انجام است که امید است مردم در این حوزه‌ها نیز مشارکت را نیز داشته باشند.

وی عنوان نمود که باید در خانواده‌ها کتابخوانی به عنوان یک سنت خوب پیگیری شود و در خانواده‌ها سهمیه قرائت قرار داده شود و مادران و زنان ما در این امر پیشگام خواهند بود ادامه داد: بانوان ما باید خود را مکلف کنند که روزانه صفحاتی از قران، کتاب‌هایی با موضوعات مختلف مقاومت، داستانی، اخلاقی، تربیتی، علمی و فرهنگی را قرائت کنند و پایه‌گذار این مسأله در خانواده باشند چرا که خواندن و در مرحله بعدی نگاشتن، سبب ایجاد آرامش روحی و سلامت معنوی در خانه و خانواده می‌شود.

کتاب«امسال قبول میشوم» در مشهد رونمایی شد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: این اداره کل در آخرین روز هفته دفاع مقدس برای تقدیر از زن تراز انقلاب اسلامی، کتاب"امسال قبول می‌شویم" را به عنوان یکی از آثاری موثر در حوزه معرفی زن نقش‌آفرین در انقلاب اسلامی، با حضور معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده رونمایی کرد.

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان افزود: یکی از مهمترین اقدامات ما توجه به آثار مکتوب در حوزه خاطرات شفاهی مردم از انقلاب است چرا که انقلاب اسلامی مردمی‌ترین انقلاب دنیا بوده و نقش‌آفرینی مردمی در آن برجسته بوده است لذا بیان خاطرات شفاهی آنان به شدت می‌تواند در معرفی ابعاد و زوایای انقلاب اسلامی کمک کند.

وی ادامه داد: شخصیت محوری این کتاب جزو زنانی بوده که در انقلاب اسلامی در مشهد نقش‌آفرین بوده که خاطرات شفاهی وی امروز می‌تواند در بین زنان جامعه ما بازآفرین شود.

کتاب«امسال قبول میشوم» در مشهد رونمایی شد

به گزارش ایرنا، در این مراسم معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از سوی مدیر کل امور کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی به عضویت دایم این نهاد درآمد.

کتاب«امسال قبول میشوم» در مشهد رونمایی شد

به گزارش ایرنا، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده برای سفری ۲ روزه پنجشنبه شب وارد مشهد شد.شرکت در برنامه‌های هفته وحدت و دیدار با خواهران اهل سنت، بازدید از فعالیت کارآفرینان زن و شرکت در مراسم ازدواج آسان و مشارکت در جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای خورشید که با حضور ۱۰۰ زن فعال رسانه ای آزاداندیش و استکبارستیز از بیش از ۴۵ کشور و حدود ۱۲۰ زن خبرنگار ایرانی برگزار می‌شود از اهداف این سفر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha