۷ مهر ۱۴۰۲، ۱۹:۵۰
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85242692
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ثبت شرکت‌ها در سازمان ثبت اسناد و املاک بصورت هوشمند در حال انجام است

سنندج- ایرنا- معاون امور املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در این سازمان سعی شده تا با استفاده از فناوری و در بستر الکترونیکی ثبت شرکتها بصورت ۱۰۰ درصد هوشمند انجام گیرد.

به گزارش ایرنا، صفدر کشاورز عصر جمعه در آیین معارفه مدیرکل ثبت اسناد و املاک کشور در سنندج اظهار کرد: وظایف سازمان ثبت اسناد و املاک در حوزه های تثبیت مالکیت اشخاص، اعتبار بخشی به عقود ومعاملات مردم، ثبت شرکتهای تجاری وموسسات غیرتجاری و همچنین اجرای مفاد اسناد رسمی به شمار می رود.

معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت و اسناد و املاک کشور افزود: در سازمان ثبت سعی شده تا با استفاده از فناوری و در بستر الکترونیکی ثبت شرکتها بصورت ۱۰۰ درصد هوشمند انجام گیرد.

وی اضافه کرد: روند تنظیم اسناد در دفاتر اسناد رسمی بصورت کاملا کنترل شده و هوشمند است و این مهم سبب شده تا جعل و سوء استفاده از اسناد به حداقل برسد.

معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت و اسناد و املاک کشور ادامه داد: از ۱۷ میلیون هکتار اراضی کشاورزی در کشور، تاکنون بیش از هفت میلیون هکتار آن سنددار و سند تک برگ صادر شده و در این زمینه رشد ۴۲ درصدی را نسبت به سال گذشته شاهد هستیم که این میزان در استان کردستان ۴۷ درصد بوده و از میانگین کشوری بالاتر است.

کشاورز از تعامل و هم افزایی مدیریت دادگستری استان کردستان در جهت تثبیت اراضی کشاورزی تقدیر کرد و گفت: در هر استانی که این تعامل بیشتر بوده ، تثبیت اراضی بیشتری صورت گرفته و امیدواریم تا پایان سال بیش از ۸۰ درصد اراضی کشاورزی در کشور تثبیت شود.

رئیس کل دادگستری کردستان هم اظهار کرد: در دستگاه قضایی استان از زمان تدوین سند تحول و بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکیدات ریاست محترم قوه قضاییه در دادگستری و تمامی سازمانهای تابعه اعم از ثبت اسناد و املاک، پزشکی قانونی، زندانها، بازرسی و سازمان قضایی نیروهای مسلح اقدامات جهادی و موثری انجام شده و جهش و پیشرفت و بهبود امور ملموس و محسوس بوده است.

حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی ادامه داد: سازمان ثبت اسناد و املاک یکی از کهن ترین ادارات حاکمیتی کشور بوده و از زمانی که بحث مالکیت در کشور وجود داشته این اداره تاسیس شده است.

وی افزود : در حوزه اداره ثبت اسناد و املاک استان تثبیت ۱۰۰ درصدی اراضی ملی و ۴۷ درصدی اراضی کشاورزی اتفاق افتاده که امیدواریم در آینده نزدیک این اراضی نیز بصورت کامل تثبیت شود و برای آنها سند ثبتی صادر شود.

در پایان این مراسم، از زحمات اکبرپیرمحمدی مدیر کل سابق ثبت اسناد و املاک کردستان تقدیر شد و امید زمانی به عنوان مدیرکل جدید معرفی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha