۷ مهر ۱۴۰۲، ۲۲:۵۱
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85242754
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کارشناسان نظامی غربی برای ایجاد کارخانه‌های تولید سلاح به اوکراین می‌روند

تهران- ایرنا- آندری یرماک رئیس دفتر ریاست جمهوری اوکراین جمعه گفت که گروهی از کارشناسان غربی برای تدوین برنامه‌های احداث مراکز تولید تجهیزات نظامی از جمله سامانه‌های دفاع هوایی بزودی به این کشور سفر می‌کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، یرماک اظهار کرد: بزودی کارشناسایی به اوکراین سفر خواهند کرد که برنامه‌ای برای تولید هر آنچه که نیاز داریم، تدوین می‌کنند.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیشتر هشدار داده بود: مسکو برنامه‌های غرب برای تاسیس کارخانه‌های تولید سلاح در اوکراین را به ‌عنوان مدرک دیگری از دخالت در جنگ روسیه و اوکراین می‌داند.

وی افزود: ما چنین اقداماتی از سوی کشورهای غربی را در واقع دخالت مستقیم آنها در جنگ و حمایت از رژیم کی‌یف می‌دانیم.

به گفته زاخارووا، سفارت روسیه در کشورهای آلمان و سوئد پیش از این در مورد برنامه‌های این کشورها برای تولید سلاح در اوکراین هشدار داده بودند.

وی خاطر نشان کرد: کشورهای غربی تنها به فکر سود مالی خودشان هستند و این موضوع تنها به تشدید جنگ در منطقه می انجامد.

دولت روسیه پیشتر به تعدادی از تولیدکنندگان سلاح همچون راین متال آلمان و شرکت‌های سوئدی و انگلیسی برای تولید سلاح برای ارتش اوکراین اشاره کرده بود.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین هشدار داد: قطعا، هر تاسیساتی برای تولید سلاح به ویژه اگر این تسلیحات به سمت ما شلیک شود، به اهداف ویژه برای ارتش ما تبدیل می‌شود.

رویترز در ماه ژوئن گزارش داد که شرکت‌های دفاعی غربی فرصت‌های ساخت سلاح در اوکراین را به علت احتمال وجود خطرات امنیتی، با دقت ارزیابی می‌کنند.

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha