۷ مهر ۱۴۰۲، ۲۲:۲۹
کد خبر: 85242757
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش ۵۴ درصدی توزیع کود یارانه‌ای در بوشهر

۷ مهر ۱۴۰۲، ۲۲:۲۹
کد خبر: 85242757
افزایش ۵۴ درصدی توزیع کود یارانه‌ای در بوشهر

بوشهر- ایرنا- مدیر شرکت خدمات حمایتی استان بوشهر گفت: در سال ۱۴۰۱، ۲۷ هزار و ۳۰۰ تن انواع کودهای یارانه‌ای ازته، فسفاته و پتاسه در این استان توزیع شده که نسبت به سال ۱۴۰۰، دارای رشد ۵۴ درصدی است.

خسرو عمرانی شامگاه جمعه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: عمده برنامه‌های شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تولید و توزیع ۹۶۱ هزار تن کود ازته، تولید و توزیع ۵۶ هزارتن کود فسفاته ساده ۱۶ درصد در سطح کشور و توزیع ۳۴ هزار و ۷۳۰ تن انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه در سطح استان بوشهر است.

وی افزود: در سال گذشته ۳۷ هزار تن تولید کود فسفاته در استان بوشهر انجام و امسال نیز پیش‌بینی می‌شود که این میزان به ۵۶ هزار تن بالغ شود.

مدیر شرکت خدمات حمایتی استان بوشهر تصریح کرد: در سال جاری تأمین و توزیع ۲.۳ میلیون تن انواع کودهای شیمیایی یارانه‌ای برنامه‌ریزی شده که اکنون در حال انجام است.

عمرانی ادامه داد: ۴۰ درصد سهم تولید کود ازته کشور به میزان ۹۱۰ هزار تن در بوشهر انجام می شود که نشان دهنده قرار گرفتن این استان به عنوان قطب اصلی تولید محصول کود ازته کشور است.

وی با اعلام این که در ۹ مهرماه امسال همایش آموزشی و ترویجی معرفی سبد کودی در استان بوشهر انجام می‌شود، گفت: هدف از برگزاری این همایش، معرفی تازه ترین تولیدات کودهای زیستی، آلی و شیمیایی است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی استان بوشهر یادآور شد: دستیابی کشاورزان به بهترین کود با هدف افزایش تولید و بهره وری از جمله دیگر اهداف برگزاری این همایش است.

عمرانی بیان کرد: ۱۱ شرکت دانش بنیان تولید کننده انواع کود کشاورزی در سطح کشور برای حضور در این همایش اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی عنوان کرد: در این همایش کشاورزان، بهره برداران، ۴۰ کارگزار توزیع کود در استان، تشکل های بخش کشاورزی، کارشناسان و مسئولان استانی و شهرستانی سازمان جهاد کشاورزی و محققین و دانشجویان کشاورزی حضور دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha