ارایه خدمات بهزیستی استان مرکزی به چهار هزار و ۵۶۰ ناشنوا و کم‌شنوا

اراک - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: ناشنوایی از معلولیت‌هایی است که افراد زیادی از آن رنج می‌برند و در این استان هم، آمار ناشنوایان و کم‌شنوایان به چهار هزار و ۵۶۰ نفر رسیده که از خدمات مختلف این نهاد بهره‌مندند.

«محمود حسین‌آبادی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا به مناسبت هفته ناشنوایان( ۲ تا ۸ مهرماه) در جمع خبرنگاران در اراک، افزود: از تعداد افراد ناشنوا و کم‌شنوای دارای پرونده در بهزیستی، ۲ هزار و ۴۵۹ نفر مرد و بقیه زن هستند.

وی بیان کرد: با اقدامات انجام‌ شده از جمله غربالگری‌ و مراقبت‌هایی که در بدو تولد انجام می‌شود، معلولیت شنوایی رو به کاهش است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی ادامه داد: کمک هزینه کاشت حلزون، تامین تجهیزات سمعک، گفتار درمانی، کاردرمانی، و پرداخت مستمری از جمله خدمات بهزیستی به ناشنوایان تحت پوشش است.

حسین آبادی اظهار کرد: کاشت حلزون از جمله خدماتی است که بخشی از هزینه آن به مبلغ ۳۰ میلیون ریال از سوی بهزیستی برای کودکان چهار تا ۶ سال پرداخت می‌شود و هزینه کاشت حلزون برای کودکان زیر چهار سال رایگان است.

وی بیان کرد: زمان طلایی برای انجام جراحی کاشت حلزون برای کودکان زیر پنج سال است و در سنین بیش از پنج سال علاوه بر هزینه بالا، عمل جراحی به سختی امکان‌پذیر است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی اضافه کرد: از میان هر یک‌هزار تولد، یک نوزاد با ناشنوایی کامل و سه نوزاد با کم شنوایی شدید به دنیا می‌آید.

حسین آبادی افزود: پرداخت وام اشتغال به مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به صورت وام خود اشتغالی با کارمزد چهار درصد از دیگر برنامه‌های حمایتی بهزیستی برای این قشر است و به ازای به کارگیری هر معلول ناشنوا مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال نیز وام قرض‌الحسنه برای کارفرمایان پیش‌بینی شده است.

۶۵ هزار توانجو از خدمات بهزیستی استان مرکزی بهره‌مندند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha