۸ مهر ۱۴۰۲، ۹:۲۳
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85242933
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هیات‌های نظارت بر انتخابات در شهرستان‌های استان بوشهر منصوب شدند

بوشهر-ایرنا- رئیس هیات نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان بوشهر گفت: هیات‌های نظارت بر دوازهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان‌های این استان منصوب شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، خلیل رضایی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در اجرای بخشی از قانون انتخابات مجلس، هیات استان پس از طی فرآیندهای قانونی، اعضای هیات نظارت در شهرستانهای دهگانه را تعیین و احکام آنان را صادر کرد.

وی در ارتباط با روند شکل گیری هیات های نظارت بخشهای مستقل بیان کرد: براساس قانون جدید و ابلاغ هیات مرکزی نظارت شورای نگهبان، به نسبت شعب اخذ رای در بخش‌ها یک یا دو نفر نماینده هیات نظارت در بخش‌ها پس از پیشنهاد شهرستان و بررسی و تایید هیات استان، احکام آنان صادر می‌شود.

رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان در استان بوشهر با تاکید بر نظارت قانونمند، جامع و موثر بر روند انتخابات توسط هیات‌های نظارت، تنها نهاد ناظر بر انتخابات را شورای نگهبان و هیات‌های منتسب دانست.

رضایی ادامه داد: اصل ۹۹ قانون اساسی تنها شورای نگهبان را نهاد و دستگاه ناظر بر انتخابات مشخص کرده که این نظارت استصوابی و در همه مراحل و فرآیندهای انتخابات انجام می گیرد.

رضایی در مورد شائبه برگزاری انتخابات توسط دولت مستقر و وزارت کشور گفت: از جمله وظایف هیات‌های نظارت زیر مجموعه شورای نگهبان، تایید معتمدین معرفی شده از اقشار مختلف مردم توسط فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها به منظور تشکیل هیات اجرایی برگزاری انتخابات بوده که با ساز و کارهای قانونی هشت نفر از بین ۳۰ نفر معتمد تایید شده، انتخاب می شوند.

رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان در استان بوشهر یادآور شد: پایبندی به قانون، رعایت اصل بی طرفی، پرهیز از هرگونه جهت گیری عوامل دست اندرکار انتخابات مورد تاکید است.

وی گفت: ملاک عمل عوامل اجرایی، نظارتی و همه نامزدهای انتخاباتی، قانون و قانون مداری بوده و هیات‌های نظارت با جدیت و حساسیت ویژه، در راستای تحقق این مهم وظایف ذاتی خود را انجام می‌دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha