جشنواره رسانه‌ای خورشید بستر آشنایی با نقش افکار اسلامی در جوامع را فراهم کرد

مشهد-ایرنا- فعال فرهنگی از کشور عراق گفت: جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای خورشید بستری را فراهم کرده است تا با نقش افکار اسلامی در جوامع مختلف آشنا شویم.

به گزارش ایرنا، «بتول حسن» روز شنبه در حاشیه نخستین جشنواره بین المللی رسانه ای خورشید در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: مفتخرم که در این جشنواره حضور یافته ام تا با جمع های اسلامی و افکار آنان بیشتر آشنا شوم.

وی بیان کرد: در کشور عراق همایش های عرب زبانها زیاد برگزار می شود اما تمرکز جشنواره رسانه ای خورشید روی جوامع، انسانها و فرهنگهای مختلف در خصوص بانوان است که آن را نسبت به جشنواره های دیگر متمایز می کند.

این فعال فرهنگی ادامه داد: برای من بسیار اهمیت دارد که به عنوان یک بانوی محجبه در چنین جشنواره رسانه ای شرکت کرده ام و آنچه این رویداد را از جشنواره های دیگر متمایز می کند، حضور بانوان محجبه کشورهای مختلف در یک مکان است.

وی بیان کرد: به عقیده من جنگ فرهنگی امروز جنگ علیه حجاب است، در حالی که حجاب یک نعمت بویژه برای دختران است و متاسفم که برخی کشورها با حجاب می جنگند.

هشتم مهرماه امسال حدود ۱۰۰ نفر از بانوان و فعالان رسانه ای از ایران و حدود ۴۰ کشور جهان در قالب نخستین جشنواره بین المللی رسانه ای خورشید در مشهد گرد هم می آیند.

نخستین جشنواره بین المللی رسانه ای خورشید با شعار "زنان روشنگری می کنند" به یاد شهیده راه روشنگری «شیرین ابوعاقله» برنامه ریزی شده است که به دست رژیم اشغالگر قدس به شهادت رسید.

شیرین ابوعاقله (۳ آوریل ۱۹۷۱ – ۱۱ مهٔ ۲۰۲۲) خبرنگار فلسطینی بود که به مدت ۲۵ سال در شبکه عربی زبان الجزیره فعالیت می‌کرد. او یکی از خبرنگاران فعال در خاورمیانه بود که که اخبار مرتبط با فلسطین را پوشش می‌داد. در ۱۱ مهٔ ۲۰۲۲ درحالی که مشغول پوشش اخبار حمله نیروهای ارتش اسرائیل به شهر جنین در کرانه باختری بود مورد هدف نیروهای اسرائیلی قرار گرفت و به دلیل اصابت گلوله به سر جان باخت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha