انتقاد از عملکرد مسئولان نیویورک به دنبال وقوع سیل و اختلال در سیستم حمل‌ونقل+فیلم

تهران– ایرنا– بروز اختلال در سیستم حمل‌ونقل و زندگی حدود ۲۳ میلیون نفر در شهر نیویورک در پی بارش‌های شدید و وقوع سیل، انتقادهایی را در مورد عملکرد مسئولان این شهر برانگیخت.

به گزارش روز شنبه ایرنا، جاری شدن سیل روز گذشته در شهر نیویورک بازتاب بسیاری نه تنها در شبکه های اجتماعی بلکه در بسیاری از رسانه های غربی داشته است.

شبکه خبری فاکس نیوز در گزارشی عنوان کرد: زندگی بسیاری در این شهر بدنبال جاری شدن سیل ناشی از توفان «اوفلیا» (Ophelia) با خطر مواجه شد و خیابان ها و سیستم ترابری زیرزمینی نیویورک (مترو) به شدت تحت تاثیر این سیل قرار گرفت.

فاکس نیوز افزود: تمامی پنج منطقه شهر نیویورک در روز جمعه (روز گذشته) تحت هشدار سیل قرار گرفت چراکه باران های سیل آسا به آب گرفتگی خیابان ها و ایستگاه های مترو و همچنین بروز اختلال گسترده در سیستم خدمات ریلی و اتوبوس در این شهر منجر شد.

بسته شدن فرودگاه و اختلال پروازها

شبه خبری «سی ان ان» نیز در این باره گزارش داد: نه تنها این سیل سیستم حمل و نقل زمینی را مختل کرد بلکه فرودگاه را نیز متاثر کرد و این امر به بروز اختلال در پروازها از مبدا این شهر انجامید.

سی ان ان دراین باره افزود: سفرهای هوایی در پی جاری شدن این سیل وضعیت چندان مناسبی نداشت و تاخیر پروازها در هر سه فرودگاه منطقه شهر نیویورک را موجب شد؛ سیل در داخل ترمینال هوایی در فرودگاه «لاگواردیا» نیویورک باعث تعطیلی موقت آن شد.

نیویورک شهر آشوب‌زده

انتقاد از عملکرد مسئولان نیویورک در پی بروز سیل و اختلال در سیستم حمل‌ونقل

تارنما شبکه خبربی اسکای نیوز نیز ضمن پوشش این خبر گزارش داد: جاری شدن سیل در ساعت های اولیه که بر سیستم تردد تاثیر شدید گذارد، نیویورک را به یک شهر آشوب‌زده بدل ساخت و بسیاری از رانندگان خودروهای خود را برای نجات جان رها کردند.

انتقاد از شهردار نیویورک

تارنمای نشریه انگلیسی گاردین نیز با پرداختن به این واقعه، گزارش داد وضعیتی که سیل در شهر نیویورک به بار آورد، انتقادها را نسبت به عملکرد مسئولان این شهر بخصوص شهردار آن شدت بخشید.

گاردین دراین باره نوشت: شهردار نیویورک انتقادها در این باره که واکنش به این سیل کند بوده را رد کرد.

کتی هوچول (Kathy Hochul)، فرماندار نیویورک نیز با اعلام وضعیت اضطراری در سراسر شهر نیویورک، لانگ آیلند و دره هادسون، گفت: بسیار حیاتی است که تمامی شهروندان نیویورک همه اقدامات احتیاطی لازم را مد نظر قرار داده و از جاده‌های سیل‌زده که از خطرناک‌ترین مکان‌ها در هنگام وقوع سیل به شمار می روند، اجتناب کنند.

درخواست کمک های فدرال

بنابراین گزارش چاک شومر و کرستن جیلیبرند دو سناتور ایالت نیویورک با ارسال نامه ای به « سازمان مدیریت بحران فدرال » (FEMA) آمادگی این نهاد برای کمک های فدرال به شهر نیویورک را خواستار شدند.

سیل نیویورک ناشی از تغییرات آب و هوایی

انتقاد از عملکرد مسئولان نیویورک در پی بروز سیل و اختلال در سیستم حمل‌ونقل

تارنمای گاردین دربخش دیگری از گزارش خود نوشت که بسیاری از منتقدان جاری شدن سیل در شهر نیویورک بر اثر بارش های شدید را ناشی از تغییرات آب و هوایی می دانند. در هفته های گذشته معترضان و کنشگران به این روند دست به اعتراض زدند اما به یان مساله توجهی نمی شود.

به گزارش ایرنا، بارش شدید باران در شهر نیویورک در روز جمعه به جاری شدن سیل در سراسر این شهر و مسدود شدن جاده‌ها و مختل شدن حمل و نقل و قطار شهری منجر شد. این شرایط فرماندار را مجبور کرد تا در این شهر وضعیت اضطراری اعلام کند، رسانه های خبری آمریکایی از بارش بیش از ۶ تا ۷ اینچ ، بیش از ۱۷ سانت خبر دادند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha