عضو شورای شهر مشهد: بانوان بازوی روشنگری در جامعه هستند

مشهد-ایرنا-رییس کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر مشهد گفت: روایت‌گری حقیقت همیشه جریان دارد و بانوان در این مسیر به عنوان یک بازوی اصلی در جوامع به شمار می‌روند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فاطمه سلیمی روز شنبه در حاشیه جشنواره بین المللی رسانه ای خورشید افزود: خبرنگاران بانو یک روز در فلسطین و دیگر نقاط جهان و امروز با هدف زندگی یک زن ایرانی، روشنگری می کنند و توانایی های واقعی بانوان را به جهانیان مخابره می‌کنند.

وی ادامه داد: در این جشنواره تلاش می شود تصویر زن ایرانی بدون سانسور به جهانیان نشان داده شود و به دنیا اعلام شود که یک زن چگونه می‌تواند در کنار نقش خواهر مادری خویش، نقش اجتماعی را نیز ایفا کنند.

رییس کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر مشهد اظهار داشت: در این جشنواره که با هدف گرامی داشت یاد و خاطره شهیده ابوعاقله برگزار شده است، تلاش می‌شود به خبرنگاران بانوی بین المللی ظرفیت ها و توانایی های زن ایرانی نشان داده شود.

عضو شورای شهر مشهد: بانوان بازوی روشنگری در جامعه هستند

سلیمی ادامه داد: بسیاری از مهمانان این جشنواره پس از حضور چند روزه در مشهد، از امکانات، پارک‌ها و اماکن اختصاصی که در اختیار بانوان قرار گرفته است متعجب شده اند و اذعان کرده اند این واقعیت ها تاکنون رسانه ای نشده است.

وی خاطر نشان کرد: طبق برنامه قرار است پنل های اختصاصی، مباحث کارشناسی و کارگاه های تبادل اطلاعات و نظرات جهت ایجاد همدلی و تشکیل یک شبکه بین المللی در کلانشهر جهانی مشهد برگزار شود.

رییس کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر مشهد بیان کرد: این جشنواره فرصت نگاه بین المللی را به کلانشهر مشهد تقویت می کند. از این رو تلاش می‌شود دبیر خانه دائمی جشنواره خورشید در مشهد ایجاد شود.

نخستین جشنواره بین المللی رسانه ای خورشید با شعار "زنان روشنگری می کنند" به یاد شهیده راه روشنگری «شیرین ابوعاقله» با حضور خبرنگاران بانو با ۴۰ ملیت برنامه ریزی شده است که به دست رژیم اشغالگر قدس به شهادت رسید.در این جشنواره دکتر «جمیله علم الهدی» همسر رییس جمهور و همچنین مرضیه هاشمی خبرنگار پرس. تی وی حضور دارد.

شیرین ابوعاقله (۳ آوریل ۱۹۷۱ – ۱۱ مهٔ ۲۰۲۲) خبرنگار فلسطینی بود که به مدت ۲۵ سال در شبکه عربی زبان الجزیره فعالیت می‌کرد. او یکی از خبرنگاران فعال در خاورمیانه بود که که اخبار مرتبط با فلسطین را پوشش می‌داد. در ۱۱ مهٔ ۲۰۲۲ درحالی که مشغول پوشش اخبار حمله نیروهای ارتش اسرائیل به شهر جنین در کرانه باختری بود مورد هدف نیروهای اسرائیلی قرار گرفت و به دلیل اصابت گلوله به سر جان باخت.

بانوان رسانه ای خارجی عصر دیروز هفتم مهر ماه به منظور شرکت در جشنواره بین المللی خورشید، وارد فرودگاه مشهد شدند و تشرف به حرم مطهر رضوی، بازدید از صحن ها و بخش های مختلف حرم و بازدید از آرامگاه فردوسی و بیمارستان رضوی و حضور در نشست هم اندیشی نخبگان ملی و بین المللی از جمله برنامه های روز گذشته آنها بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha