۸ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۳۱
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85243121
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دستگاه قضایی خوزستان آماده آموزش مسائل حقوقی به دانش آموزان است

اهواز- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان گفت: دستگاه قضایی استان آماده برگزاری کلاس‌های آشنایی با حقوق فردی و اجتماعی برای دانش آموزان است.

به گزارش ایرنا صادق جعفری چگنی روز شنبه در حاشیه بازدید از مدرسه دخترانه متوسطه اول مطهره در منطقه کوی علوی اهواز بیان کرد: متاسفانه جای ارائه آموزش در حوزه حقوق فردی و اجتماعی در مدارس خالی است و دستگاه قضای استان آمادگی همکاری با آموزش و پرورش برای برگزاری کلاس‌های آموزشی در خصوص این مبحث مهم را دارد.

وی با تاکید بر اینکه هر فرد باید از همان دوران دانش آموزی با مسائل حقوقی آشنا شود، ادامه داد: برخی خانواده‌های دانش آموزان با آسیب‌های اجتماعی درگیر هستند که باید اقداماتی انجام شود تا دانش آموزان درگیر مسائل خانواده خود نشوند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان تاکید کرد: در مباحث حمایت روانی و یا معلولیت جسمی دانش آموز نیز دستگاه‌هایی همچون بهزیستی پای کار بیایند.

ضرورت اجرای طرح نماد در خوزستان

جعفری چگنی با اشاره به آغاز طرح نماد از سوی آموزش و پرورش برای حمایت از دانش آموزان گفت: این طرح هنوز به طور جدی عملیاتی نشده اما ضرورت دارد که دستگاه‌های حمایتی و خیران در کنار آموزش و پرورش و دستگاه قضا برای اجری این طرح تلاش کنند.

وی با بیان اینکه طرح نماد به نوعی اجرای قانون حمایت از کودکان و نوجوانان است، افزود: در قالب این طرح دانش آموزانی که درگیر مسائل و مشکلات اجتماعی و آسیب‌های مختلف هستند در سطح مدارس شناسایی شده و از آن‌ها حمایت می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان بیان کرد: زمنیه‌های اولیه اجرای این طرح همچون شناسایی دانش آموزانی که دچار مشکلات مختلف جسمی، روانی و اجتماعی هستند، آغاز شده است و تمام دستگاه‌های حمایتی باید در اجرای این طرح همکاری کنند.

وی با بیان اینکه به صورت میدانی مسائل و مشکلات دانش آموزان در مدارس استان بررسی می‌شود، ادامه داد: متاسفانه مشکلات دانش آموازن در مناطق حاشیه‌ای اهواز بسیار بیشتر است لذا از خیران برای حمایت از دانش آموزان و مدارس در این مناطق درخواست همکاری و کمک داریم.

جعفری چگنی با اشاره به اینکه برای جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل اقدامات خوبی در خوزستان انجام شده است، گفت: با این وجود دانش آموزانی به دلایل فرهنگی و یا مالی امکان ادامه تحصیل را ندارند و متاسفانه آمار این دانش آموزان در خوزستان نگران کننده است از این در قالب این طرح تلاش داریم این دانش آموزان را شناسایی و به کلاس درس بازگردانیم.

طبق اعلام اداره کل آموزش و پرورش خوزستان ۲ هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل سال گذشته به کلاس‌های درس بازگشتند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان نیز در این بازدید از معلمان خواست در کنار تعلیم و آموزش به موضوع تربیت دانش آموزان نیز توجه داشته باشند.

مسعود حمیدی نژاد افزود: فضای مجازی و مسائل فرهنگی و اجتماعی بر ذهن و روح دانش آموزان اثر می‌گذارد و معلم باید مراقب این موضوع باشد.

وی تاکید کرد: باید فضای آرامی در مدارس به دور از هر دغدغه برای درس خواندن دانش آموزان فراهم شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: باید به موضوع تعلیم، تربیت و آموزش دانش‌آموزان در مناطق کمتر برخورد به منظور اجرای عدالت آموزشی توجه بیشتری شود.

به گزارش ایرنا، طرح نماد مشترک بین وزارت آموزش و پرورش و قوه قضائیه برای حمایت از دانش آموزانی است که درگیر مسائل و مشکلات مختلف فردی و اجتماعی هستند.

جمعیت دانش آموزی خوزستان یک میلیون و یکصد هزار نفر است که در بیش از هشت هزار مدرسه دولتی و غیردولتی مشغول به تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha