کشفیات سوخت قاچاق در خراسان جنوبی ۴۰ درصد افزایش یافت

بیرجند - ایرنا - مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: نیمه نخست امسال حدود ۲ میلیون لیتر انواع فرآورده‌ نفتی قاچاق در استان کشف شد که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد افزایش دارد.

محمدرضا عابدانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشتر فرآورده نفتی قاچاق کشف شده در استان خراسان جنوبی از نوع نفت‌گاز (گازوئیل) است.

وی افزایش قیمت بسیار زیاد فرآورده‌های نفتی در آن سوی مرزها، وجود خودروهای فرسوده و خارج نشدن از ناوگان، دریافت سهمیه و وجود شغل‌های کاذب را از علل افزایش قاچاق سوخت در استان عنوان کرد.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: در ۶ ماه اول سال جاری نزدیک به ۶۰۰ میلیون لیتر انواع فرآورده‌های نفتی شامل بنزین، نفت‌گاز و نفت سفید) در خراسان جنوبی مصرف شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۹ درصد افزایش مصرف را نشان می‌دهد.

وی از حدود سه هزار بازدید کمی و کیفی از مصرف‌کنندگان عمده و مجاری عرضه استان خبر داد و افزود: نزدیک به ۱۶ هزار مصرف کننده عمده و جزء در خراسان جنوبی وجود دارد و علاوه بر خودروهایی است که روزانه نزدیک به ۵۰۰ هزار تراکنش سوختگیری در سطح جایگاه‌ها وجود دارد.

عابدانی اظهار کرد: سوخت مصرفی خراسان جنوبی با بیش از ۳۰۰ دستگاه نفت کش جاده‌پیما تامین می‌شود و نیمه اول امسال بیش از ۲ هزار میلیارد ریال کرایه حمل فرآورده های نفتی پرداخت شده‌ است.

وی گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و همکاری مالکان و بهره‌برداران جایگاه‌های CNG منطقه خراسان جنوبی ۱۰۰ درصد جایگاه‌ها دارای تاییدیه بازرسی ادواری معتبر هستند و خراسان جنوبی در زمینه استاندارد بودن جایگاه‌های سوخت در سطح کشور پیشتاز است.

خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند دارای ۱۱ شهرستان است و سوخت بیشترین فراوانی کالای قاچاق را در این استان مرزی دارد.

اغلب خودروهای حامل سوخت قاچاق از راه‌های وسیع این استان در مجاورت مرزهای شرقی گذر می‌کنند و خودروهای شوتی از معضلات جاده‌های این استان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha