۸ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۵۲
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85243225
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حرکت پاکستان و شورای همکاری خلیج فارس به سمت تجارت آزاد

اسلام‌آباد - ایرنا - پاکستان با هدف گسترش همکاری‌های اقتصادی با اعضای شورای همکاری خلیج فارس توافق اولیه تجارت آزاد با این شورا را امضا کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی وزارت بازرگانی پاکستان در اسلام‌آباد، دور نهایی مذاکرات پاکستان و شورای همکاری خلیج فارس با محوریت توافق تجارت آزاد در مقر این شورا در ریاض برگزار شد.

«گوهر اعجاز» وزیر بازرگانی دولت موقت پاکستان در مذاکرات ۳ روزه تجاری با حضور دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس شرکت کرد و در پایان طرفین بیانیه مشترک را امضا کردند که طی آن توافقنامه تجارت آزاد میان دو طرف نهایی شد.

در بیانیه وزارت بازرگانی پاکستان آمده است: روند کنونی پیش از امضا و لازم الاجرا شدن موافقتنامه تجارت آزاد، توسط نهادهای ذیصلاح داخلی جهت تصویب پیگیری خواهد شد.

در بیانیه مذکور افزوده شد: توافق نهایی پاکستان با اعضای شورای همکاری خلیج فارس یک پیشرفت قابل توجه محسوب می‌شود زیرا این اولین بار از سال ۲۰۰۹ است که شورای همکاری خلیج فارس با یک کشوری توافق تجارت آزاد را امضا می‌کند و نقطه عطفی در همکاری اقتصادی هر دو طرف است.

گوهر اعجاز وزیر بازرگانی و صنایع پاکستان طی سخنانی در مراسم امضای توافقنامه گفت که این کشور روابط ممتازی با تمامی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس دارد و این تجارت آزاد تضمین می کند که روابط اقتصادی طرفین متناسب با این روابط باشد.

«جاسم محمد البدیوی» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس نیز گفت: هر دو طرف مشتاق به امضا، تصویب و اجرای سریع توافق‌ تجارت آزاد هستند که فصل جدیدی در روابط اقتصادی بین طرف های ما خواهد بود.

حرکت پاکستان به سمت تحکیم مراودات اقتصادی با کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس درحالی صورت می‌گیرد که این کشور همچنان با چالش کاهش ذخایر ارزی، بحران اقتصادی و افزایش روزافزون بدیهی های خارجی است و برای غلبه بر این بحران به سرمایه‌گذاری های خارجی به ویژه از سوی کشورهای عربی مانند عربستان و امارات است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha