۸ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۱۰
کد خبرنگار: 2923
کد خبر: 85243271
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۷۸ تن «پلی‌اتیلن» قاچاق در مرز دوغارون خراسان رضوی کشف شد

مشهد- ایرنا- مدیر کل گمرک مرزی دوغارون تایباد گفت: ۷۸ تن «پلی اتیلن» قاچاق مورد استفاده در صنعت بسته‌بندی هنگام خروج از کشور به سمت افغانستان از سوی پرسنل گمرک دوغارون در این گذرگاه زمینی کشف و ضبط شد.

سید حسن رحیمی زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان پلی اتیلن قاچاق شده حین کنترل و ارزیابی کالاهای صادراتی به مقصد افغانستان کشف شده است.

وی ادامه داد: در بازرسی از سه کامیون مشکوک که تحت عنوان محموله «کامپاند» اظهار و بارگیری شده بود، در ۲ دستگاه کامیون پلی اتیلن سنگین و یک کامیون پلی اتیلن سبک جاسازی شده بود.

مدیر کل گمرک مرزی دوغارون تایباد بیان کرد: ارزش این میزان پلی اتیلن قاچاق شده از سوی کارشناسان افزون بر ۳۲ میلیارد ریال برآورد شده است و در این ارتباط چند شرکت متخلف شناسایی شدند.

رحیمی زاده اضافه کرد: محموله کشف شده پس از انجام مراحل قانونی به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی خراسان رضوی تحویل داده خواهد شد. از مواد پلی اتیلن در صنعت تولید انواع محصولات پلاستیکی استفاده می‌شود.

پلی‌اتیلن‌ رایج‌ترین پلاستیکی است که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرد و نوعی پلیمر است که در درجه اول در صنعت بسته‌بندی جهت تولید اقلامی از قبیل کیسه‌های پلاستیکی، فیلم‌های پلاستیکی، ژئوممبران و ظروف از جمله بطری‌ها و غیره استفاده می‌شود.

مرز دوغارون در فاصله ۱۸ کیلومتری شهر تایباد قرار دارد. شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha