ایجاد تفرقه و اختلاف بین اقوام و مذاهب، حربه همیشگی دشمنان اسلام است

گنبدکاووس- ایرنا- نماینده ولی فقیه در گلستان با تبریک هفته وحدت و قدردانی از وجود وحدت بین ساکنان شیعه و اهل سنت این استان گفت: ایجاد اختلاف بین اقوام و مذاهب حربه همیشگی دشمنان اسلام و استکبار جهانی است که باید مراقب باشیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی روز شنبه در آیین جشن بزرگ وحدت در گنبدکاووس افزود: بشریت به پیامبر(ص) نیاز دارد که وظیفه ما مسلمانان است تا ولادت تکوینی از نبی مکرم اسلام ارائه کنیم.

آیت‌الله نورمفیدی ادامه داد: در سایه وحدت اقوام و مذاهب چنین محافلی برگزار می شود که خوشایند دشمنان اسلام و استکبار جهانی نیست زیرا آنها همواره به دنبال ایجاد اختلاف بین شیعه و اهل سنت هستند.

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: امت اسلامی بیدار شده و به کوری چشم دشمنان و بر خلاف گذشته در کنار هم هستند.

ایجاد تفرقه و اختلاف بین اقوام و مذاهب، حربه همیشگی دشمنان اسلام است

آیت‌الله نورمفیدی با تاکید برضرورت بیان خصایص اخلاقی و شخصیتی پیامبر(ص) در قالب ولادت تکوینی، بیان داشت: پیامبر ما به فرموده خداوند خلق العظیم است و باید ویژگی های اخلاقی و شخصیتی ایشان را برای مردمان جهان ارائه کنیم.

وی با یادآوری برخی اهانت ها به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام توسط کشورهای غربی و استکبار جهانی، گفت: جهان تشنه ویژگی های شخصیتی حضرت محمد (ص) است که علمای اسلام و نخبگان باید به آن بپردازند.

نماینده ولی فقیه در گلستان همچنین بابیان اینکه مسلمانان اشتراکات زیادی مانند «خدا، پیغمبر، قرآن، قبله، توحید، معاد و بهشت و جهنم» دارند که باید مورد توجه و اهتمام جدی قرار گیرد، گفت: مسلمانان باید برخی اختلافات جزئی که از گذشته تا الان وجود داشته و دارد را بین خودشان رفع کنند.

آیت‌الله نورمفیدی اضافه کرد: در سایه ناآگاهی برخی مسلمانان، دشمنان اسلام برای ما دام پهن کردند در حالی که می‌توانیم با برگزاری نشست های مختلف بین علمای جهان اسلام، برای رفع اختلافات داخلی و ممانعت از تفرقه افکنی دشمنان از یک سو و افزایش بصیرت اسلامی و معرفی صحیح و بیشتر ابعاد شخصیتی و اخلاقی پیامبر (ص) در جهان متحد شویم.

وی، استفاده از ظرفیت فضای مجازی را در معرفی ابعاد مختلف اخلاقی و شخصیت نبی مکرم اسلام(ص) مورد تاکید قرار داد و گفت: اگر از این فضا استفاده نکنیم دشمنان ما آمریکا و انگلیس در راستای اهداف خود از آن استفاده می کنند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری همچنین با اشاره با اغتشاشات و حوادث سال گذشته در برخی شهرهای کشور، گفت: این حوادث که با طراحی و حمایت استکبار جهانی انجام شد، نشان داد که آنها نه تنها طرفدار این شعار نیستند بلکه دشمن انسان و بشریت بوده و قابل اعتماد نیستند.

آیت الله نورمفیدی به خنثی سازی اخیر ۳۰ مورد بمب گذاری در تهران توسط وزارت اطلاعات هم اشاره کرد و گفت: بیشتر دستگیرشدگان از نیروهای داعشی و تکفیری بودند که نشان داد دشمنی های استکبار با ملت ایران و امت اسلامی ادامه دارد.

وی همچنین از صدا و سیمای مرکز گلستان به سبب آنچه که آنرا عدم پوشش برنامه های هفته وحدت در این استان دانست گله کرد و گفت: گلستان به گفته رهبر معظم انقلاب پایگاه و الگوی وحدت در کشور و جهان اسلام است اما از روز گذشته که یک همایش بزرگ وحدتی در آق قلا برگزار شد، صدا و سیما آنرا پخش نکرد.

آیت‌الله نورمفیدی افزود: صدا و سیما گلستان در این خصوص اشتباه کرده و شدیدا از این موضوع گله دارم و باید جبران کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha