سه واحد نانوایی متخلف در سنقروکلیایی پلمب شد

کرمانشاه - ایرنا - طی بازرسی مشترک کارگروه پایش آرد و نان شهرستان سنقروکلیایی که به منظور بازرسی، کنترل و نظارت بر نانوایی های سطح شهر انجام شد، سه واحد نانوایی متخلف به علت عدم رعایت ساعت کاری پلمب شد.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری سنقروکلیایی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: روز گذشته (شنبه) ساعت ۶ صبح از واحدهای نانوایی سطح شهر بازدید شد و واحدهایی که ساعت کاری را رعایت نکرده بودند، پلمب شدند.

«سید مصطفی امینی» با بیان اینکه نظارت‌ها بر واحدهای متخلف که برای آنان اخطار صادر شده بود، همچنان ادامه دارد، افزود: در صورت تداوم تخلف و عدم توجه به اخطارهای صادره با افراد خاطی برخوردهای جدی و قانونی خواهد شد.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری سنقروکلیایی در ادامه گفت: با نانوایی‌هایی که از آرد یارانه‌ای استفاده کرده و اقدام به آزاد پزی و عرضه نان به قیمت‌های نامتعارف می‌کنند طبق قانون برخورد می‌شود حتی ابطال پروانه واحدهای متخلف نیز در دستور کار است.

وی اضافه کرد: سعی می‌شود تمام مسیرها و منفذهای تخلف در زمینه فروش خارج از شبکه آرد و نان مسدود شود البته در واحدهای نانوایی سنتی، صنعتی و آزاد پز این موضوع با نظارت مستمر پیگیری می‌شود.

امینی تصریح کرد: از شهروندان درخواست می‌شود هر گونه تخلفات صنفی اعم از گران فروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی، احتکار و سایر موارد را به سامانه پاسخگویی ۱۸۶۶ جهاد کشاورزی، ۱۲۴ سازمان صمت یا ۱۳۵ تعزیرات حکومتی گزارش دهند.

وی تاکید کرد: نظارت‌های هوشمند در حوزه آرد و نان از طریق سامانه «نانی نو» به صورت مستمر انجام و تراکنش‌های مشکوک بلافاصله توسط بازرسان بررسی می‌شود.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری سنقروکلیایی یادآور شد: کارتخوان‌های موجود در نانوایی‌ها هر روز گزارش‌گیری می‌شود و میزان فروش واحدها از طریق سامانه تحت نظارت است.

وی افزود: ساعت کاری تعریف شده برای نانوایی‌های استان براساس میزان آرد دریافتی است که با توجه به تراکنش‌های انجام شده مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

گفتنی است ساعت کاری فعالیت خبازی ها در شهرستان سنقر ۶ صبح است.

شهرستان سنقروکلیایی با جمعیتی بیش از ۹۵ هزار نفر در ۸۵ کیلومتری شمال شرق کرمانشاه قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha