۸ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۳۳
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85243325
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انستیتو پاستور ایران و کامستک تفاهمنامه همکاری امضا کردند

اسلام‌آباد - ایرنا - انستیتو پاستور جمهوری اسلامی ایران و کمیته دائمی علوم و فناوری سازمان همکاری اسلامی (COMSTECH) با هدف توسعه و اجرای برنامه های آموزشی مشترک، تحقیقات، فناوری و ابتکارات نوآوری تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی دبیرخانه کامستک در اسلام‌آباد، در جریان سفر پروفسور «محمد اقبال چودری» رئیس کمیته دائمی علوم و فن آوری سازمان همکاری اسلامی به تهران (برگزیده جایزه مصطفی(ص) ۱۴۰۰) تفاهمنامه همکاری با انستیتو پاستور ایران امضا شد.

دکتر اقبال چودری که از شیمی‌دانان پاکستانی مطرح جهان اسلام محسوب می‌شود ضمن بازدید از انستیتو پاستور با دکتر «رحیم سروری» رئیس این مجموعه دیدار و طرفین تفاهمنامه همکاری با هدف توسعه و اجرای برنامه های آموزشی مشترک، تحقیقات، فناوری، ابتکارات نوآوری و همچنین سازماندهی رویدادهای ملی و بین المللی مانند کنفرانس ها، کارگاه ها، نمایشگاه ها و دوره ها را امضا کردند.

علاوه بر این، تفاهم نامه مذکور تبادل دانشجویان، کارشناسان و اعضای هیات علمی برای توسعه حرفه ای و افزایش فعالیت های علمی را تسهیل خواهد کرد. همچنین انستیتو پاستور ایران نیز طبق توافقنامه به عضویت کنسرسیوم علمی کامستک درمی ‌آید.

انستیتو پاستور ایران و کامستک تفاهمنامه همکاری امضا کردند

دکتر اقبال چودری طی سخنانی، انستیتو پاستور ایران را فرصتی ارزشمند برای گسترش همکاری‌های مشترک یا مجموعه کامستک دانست وز شهرت ممتاز این موسسه در ایران و جهان بخصوص در زمینه بیماری های عفونی و واکسن تمجید کرد.

در این دیدار رئیس انستیتو پاستور ایران نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت ها و توانمندی های این انستیتو تمایل خود را برای ایجاد همکاری علمی همه جانبه با کمیته دائمی علوم و فن آوری سازمان همکاری اسلامی اعلام کرد.

کمیته دائمی همکاری‌های علمی و فناوری سازمان همکاری اسلامی در ژانویه سال ۱۹۸۱ و طی بیانیه دوازدهمین نشست سران کشورهای اسلامی در مکه تشکیل شد. دبیرخانه این کمیته در شهر اسلام‌آباد واقع شده و پاکستان میزبان کامستک است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha