رسانه‌‎ها در تبیین نقش واقعی خانواده و زن تلاش کنند

تهران- ایرنا- فعال رسانه‌ای زن با اشاره به تلاش رسانه‌ها در تبیین نقش واقعی زن و خانواده گفت: رسانه‌ها می‌توانند دیدگاه‌ها را تغییر دهند و به جوامع نسبت به موضوعات مختلف بویژه در حوزه زنان و خانواده آگاهی‌بخشی کنند.

ماندانا فرجی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره محورهای نخستین جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای خورشید که به میزبانی مشهد در حال برگزاری است اظهار داشت: رسانه‌ها می‌توانند انعکاس‌دهنده بازخوردهای منفی و مثبت در جامعه باشند و با نشان دادن فرهنگ درست در جامعه نقش‌های بزرگی در تاثیرگذاری بر روی افکار عمومی جوامع ایفا کنند.

وی با اشاره به نقش جشنواره بین‌المللی رسانه در این چارچوب گفت: این تاثیرگذاری را به وضوح می‌توان در نوع نگرش و برخورد میهمانان خارجی جشنواره دید. میهمانان زن جشنواره اصلا فکر نمی‌کردند که نقش زنان و فرهنگ ایرانی در برخورد با زنان اینقدر مترقی باشد. آنها متوجه شدند که فرهنگ ما در حین برخورداری از غنا و قدمت، همراه با تمدن است.

این فعال رسانه‌ای با بیان این‌که رسانه‌ها نخستین نقش را در تبیین رسالت زن و خانواده در جامعه بر عهده دارند افزود: رسانه است که می‌تواند نقش واقعی پدر و مادر و فرزندان را در درون خانواده و بعد اجتماع نشان دهد و دیدگاه‌های منفی را تغییر دهد.

فرجی با تاکید بر ضرورت آگاهسازی نسل جوان بویژه دختران از جایگاه زن و خانواده در جامعه امروزی گفت: ما باید روی دهه هشتادی‌ها که آسیب‌پذیر هستند برنامه‌ریزی کنیم؛ نسلی که با تحصیلات دانشگاهی می‌توانند نقش‌آفرینی اثرگذاری در جامعه داشته باشند.

این فعال رسانه‌ای همچنین در خصوص نقش زنان در عرصه رسانه ای مقاومت اظهار داشت: خبرنگاری در حوزه مقاومت دیگر به معنای گذشته نیست بلکه امروز می‌تواند ابعاد مختلف در قالب برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت بویژه در حوزه زنان را دربر بگیرد. این برنامه‌ریزی می‌تواند در مقابله با دشمن و به معنای ایستادگی در برابر هجمه‌های دشمنان باشد. در واقع دختران و زنان جامعه ما می توانند نقشی تاثیرگذار در حوزه مقاومت داشته باشند.

فرجی همچنین با تاکید بر پرهیز از دودستگی در مساله اشاعه خشونت زنان علیه خود از سوی رسانه‌ها گفت: رسانه‌های غربی و معاند به دنبال عادی‌سازی خشونت هستند و می‌خواهند جامعه ایرانی را به عنوان جامعه‌ای علیه زن نشان دهند در حالی که خشونت علیه زنان در آمریکا و فرانسه را می‌پوشانند.

وی افزود: رسانه‌ها می‌توانند با برنامه‌ریزی درست و در چارچوب انجام رسالت خود به جامعه در این ارتباط آگاهی‌بخشی و با بیان درست و انتشار اظهارات افراد صاحب‌نظر در این ارتباط از سوء استفاده رسانه‌های معاند جلوگیری کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha