۸ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۵۹
کد خبرنگار: 909
کد خبر: 85243495
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک مقام دانشگاهی هند: پژوهشکده "رویان" اصفهان جزو بهترین‌ها در جهان است

اصفهان - ایرنا - رئیس دانشکده آموزش و تحقیقات دارویی دانشگاه "همدرد" هند گفت: پژوهشکده زیست فناوری "رویان" اصفهان، در سطح جهانی و جزو بهترین‌هاست و فناوری‌هایی که در آن بکار می‌رود، در دنیا حرف اول را می‌زند.

به گزارش ایرنا، "فرهان جالیس احمد"(Farhan Jalees Ahmad) روز شنبه در بازدید از پژوهشکده زیست فناوری پژوهشگاه رویان در اصفهان افزود: ساختار، فناوری‌ها و آزمایشگاه‌ها در این مجموعه پژوهشی بخوبی طراحی شده است و جزو موسسه‌های رده بالای جهانی محسوب می شود.

وی با اعجاب‌انگیز توصیف کردن دستاوردها و فعالیت‌های این پژوهشکده تصریح کرد: در این مجموعه با توجه به ظرفیت‌های آن، جای کار بیشتری نیز وجود دارد.

رئیس دانشکده آموزش و تحقیقات دارویی دانشگاه همدرد(Jamia Hamdard) هند همچنین با اشاره به برگزاری رویداد "جایزه مصطفی(ص)" در اصفهان اظهار داشت: این رویداد بستر مناسب و خوبی برای همه انسان‌ها بویژه مسلمانان است تا در کنار هم قرار بگیرند و با هم ارتباط داشته باشند.

وی در باره چگونگی تقویت ارتباط بین دانشگاه‌های هند با موسسه‌های پژوهشی ایران مانند رویان گفت: دولتمردان می‌توانند گروه‌هایی را در ۲ کشور در این زمینه ایجاد کنند تا با هم از روش‌های مختلف مانند فضای مجازی و بصورت برخط(آنلاین) ارتباط داشته باشند و حتی اگر ۳۰ تا ۴۰ درصد این ارتباطات موفق باشد، بازهم برای پیشرفت ارزشمند است.

یک استاد رشته داروسازی دانشگاه "عبدالولی خان" پاکستان نیز در این دیدار گفت: پژوهشکده رویان اصفهان با وجود فضای محدود و کوچکی که دارد، بسیار کارآمد است و تجهیزات خوبی دارد و فعالیت‌هایی که انجام می‌دهد، در سطح جهانی است.

"هارون خان" (Haroon Khan) اضافه کرد: با توجه به توانایی‌های این مجموعه لازم است حمایت بیشتری از آن از سوی دولت و بویژه صنعت صورت گیرد تا فناوری هایی که در ذهن محققان آن است، عملیاتی شود.

به گزارش ایرنا، امروز تعدادی از مهمانان خارجی حاضر در پنجمین دوره جایزه مصطفی(ص) از پژوهشکده زیست فناوری پژوهشگاه رویان بازدید کردند و با فعالیت ها و دستاوردهای این مرکز علمی از جمله شبیه‌سازی حیوانات از نزدیک آشنا شدند.

رئیس پژوهشکده زیست فناوری پژوهشگاه رویان اصفهان در حاشیه این بازدید به خبرنگاران گفت: یکی از مباحث مورد توجه در این دیدار، تولید داروهای گیاهی بود که دانشمندان کشورهای دیگر از جمله هند نیز در این زمینه پژوهش‌های زیادی در دست اقدام دارند.

محمدحسین نصر اصفهانی افزود: در پژوهشکده رویان نیز در این زمینه فعالیت‌هایی مانند تولید داروی "آلفا لیپوئیک اسید" برای درمان نازایی صورت گرفته است.

وی با اشاره به برگزاری رویداد جایزه مصطفی(ص)اظهار داشت: هدف از برگزاری این رویداد، برقراری ارتباط بین دانشمندان جهان اسلام است زیرا اگر این ارتباطات و همکاری‌ها توسعه یابد، می‌تواند سازنده باشد و با توجه به اینکه هر ۲ طرف مسلمان هستیم، همدلی ها در این مسیر بیشتر خواهد بود.

به گزارش ایرنا، پژوهشکده زیست فناوری "رویان" به همت زنده‌یاد سعید کاظمی آشتیانی در سال ۱۳۸۳ و ابتدا با عنوان “پایگاه تحقیقات علوم سلولی” در اصفهان آغاز بکار کرد و تاکنون موفق به شبیه‌سازی گوسفند، بُز و گوساله شده است.
از جمله طرح های این پژوهشکده می‌توان به شبیه‌سازی جانوران در معرض انقراض مانند قوچ قمیشلو، جدیدترین روش های درمان ناباروری و تولید دارو اشاره کرد.

پنجمین دوره رویداد «جایزه مصطفی(ص)» از ششم مهر در اصفهان آغاز شد و تا دوازدهم مهر جاری ادامه دارد.

این رویداد با هدف شناسایی آثار برجسته دانشمندان جهان اسلام در توسعه علم و فناوری از اوایل دهه ۹۰ شروع بکار کرد و تاکنون چهار دوره آن در سال‌های ۱۳۹۴، ۱۳۹۶، ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰ برگزار شده است.

بیش از یکصد نفر از دانشمندان جهان اسلام از ۴۰ کشور در پنجمین رویداد جایزه علم و فناوری مصطفی(ص) در اصفهان شرکت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha