امام جمعه اصفهان: از ظرفیت مُبلغان دینی در ایستگاه‌های آتش‌نشانی استفاده شود

اصفهان- ایرنا- نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان گفت: پیشنهاد می‌شود با هدف تقویت روحیه ایمانی و اعتقادی نیروها، از ظرفیت مُبلغان دینی در ایستگاه‌های آتش‌نشانی استفاده شود.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد، ظهر روز شنبه در دیدار با مدیرعامل و شماری از فرماندهان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان، افزود: فرماندهان آتش نشانی به ارتقای سطح اعتقادی نیروها و تقویت نیت خدایی در انجام ماموریت‌ها توجه کنند.

وی اضافه کرد: بر این باوریم که نیروهای آتش نشانی را از لحاظ نوع عملکرد می‌توان در زُمره سربازان گمنام امام زمان(عج) نامید، زیرا نجات انسان وظیفه‌ای والا از نظر اسلام است.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: بر اساس آموزه‌های اسلام نجات هر انسان در حکم نجات همه انسان‌هاست، همچنین محبوب‌ترین بنده خدا کسی است که به عیال‌های خداوند خدمت می‌کند و مصداق بارز این روایت، نیروهای آتش نشانی هستند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: نیروهای آتش نشانی برای نجات حادثه‌دیدگان جانفشانی می‌کنند، از این رو مورد احترام مردم هستند و جایگاه ارزشمندی در جامعه دارند.

وی ادامه داد: دنیا مکانی است که زشت و زیبا، سلامتی و بیماری و خوبی و بدی در آن آمیخته شده است، آنچه به نیت دنیا کسب کرده باشیم فنا می شود و آنچه در دنیا با نیت خدایی کسب یا انجام شده باشد، برای آخرت باقی می‌ماند.

امام جمعه اصفهان اضافه کرد: از این رو اگرچه نجات جان انسان‌ها و فداکاری ارزشمند است ولی اگر قصد و نیت خدایی نباشد، ارزش آخرتی و ماندگار نخواهد داشت.

امام جمعه اصفهان: از ظرفیت مُبلغان دینی در ایستگاه‌های آتش‌نشانی استفاده شود

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان نیز در این دیدار گفت: در ۶ ماه نخست امسال، هفت هزار و ۵۰۰ ماموریت از سوی آتش‌نشانان در آتش سوزی‌ها و حوادث رخ داده در شهر اصفهان انجام شده است.

آتشباد دوم ابراهیم مطلبی با بیان‌اینکه روزانه ۴۵ ماموریت از سوی نیروهای آتش نشانی انجام می‌شود، افزود: مجهز شدن سازمان آتش نشانی شهرداری اصفهان به پهپاد کاوشگر، سگ‌های زنده‌یاب، نرم‌افزارهای هوشمند، خرید بلندترین نردبان کشور به ارتفاع ۶۴ متر به ارزش ۱۲۰ میلیارد تومان از جمله اقدامات انجام شده در زمینه به‌روزرسانی تجهیزات بوده است.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان، امروز به همراه رئیسان ایستگاه‌های بیست و هفتگانه آتش‌نشانی شهر اصفهان در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان به ارائه گزارش عملکرد و سیاست‌های تعریف شده در این سازمان پرداختند.

هفتم مهر برای تقدیر از رشادت های آتش نشانان بعنوان "روز ملی آتش نشانی و ایمنی" نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha