پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان ۱۱ رساله دکتری در حمایت دارد

سمنان- ایرنا- معاون فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان گفت: ۱۱ رساله دکتری از سوی این پارک علم و فناوری زیر حمایت هستند و فرایند حمایتی ۷۱ پایان‌نامه نیز پایان یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمیدرضا محمدیان روز شنبه به خبرنگاران افزود: هدف از طرح حمایتی پارک علم و فناوری از پایان‌نامه‌ها فراهم کردن شرایط بهره‌گیری از توان نهفته دانشجویان تحصیلات تکمیلی در راستای توسعه علمی فناوری کشور و ایجاد زمینه کارآفرینی و اشتغال برای دانش‌آموختگان دانشگاهی است.

وی گفت: بیش از ۱۰ سال است پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان موضوع حمایت از رساله‌های دکتری را تحت عنوان «هسته‌های تحقیقاتی دانشگاهی» در دستور کار خود دارد و با بودجه محدود خود، توانسته است بیش از ۸۰ رساله کاربردی دارای ماهیت فناوری را مورد حمایت قرار دهد.

معاون فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان به نتایج حمایت های انجام شده اشاره کرد و افزود: ثبت ۱۸ مورد ثبت اختراع و تأییدیه علمی اختراع، ۲۶ مورد ساخت دستگاه آزمایشگاهی، چهار مورد پیاده‌سازی نتیجه طرح در جامعه، یک مورد انعقاد قرارداد پژوهشی با سازمان های خارج از پارک و پذیرش ۲ واحد فناور برای توسعه ایده نوآورانه در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان، از جمله نتایج حمایت از پایان‌نامه‌های با ماهیت فناوری بوده است.

به گفته معاون فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان، این پارک دانشگاهی از سال ۱۳۸۹ بر اساس دستورالعمل حمایت از پایان نامه های تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان، موضوع حمایت از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های کاربردی دارای ماهیت فناوری دانشجویان دانشگاه سمنان را آغاز کرد و حامیان مالی این طرح، معاونت پژوهشی و فناوری، معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی و پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان هستند.

پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان ۱۱ رساله دکتری در حمایت دارد

دانشگاه سمنان ۱۳۵۳ پایه‌گذاری شد و سال آینده جشن ۵۰ سالگی و سابقه نیم قرن فعالیت دانشگاه است. ۸۵۰ عضو هیات علمی ثابت و حق‌التدریسی در دانشگاه سمنان وظیفه آموزش به ۱۴ هزار دانشجو را ایفا می‌کنند، ۵۰ نفر حدود ۱۳ درصد از اعضای هیات علمی دانشگاه سمنان دارای رتبه استادی، ۱۲۴ نفر دانش‌یار و بقیه استادیار هستند.

دانشگاه سمنان هفت استاد یک درصد برتر، یک استاد یک دهم درصد برتر طبق رتبه‌بندی آی‌اس‌سی دارد. ۱۴ دانشمند از ایران جزو یک دهم درصد دانشمندان پراستناد هستند و یکی از محققان دانشگاه سمنان جزو این دانشمندان کشور است.

نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه سمنان یک استاد به ازای ۳۱ دانشجو است و ۲۵۳ اختراع از پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان ثبت شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha