ثبت ۸۰۰ نیت واقفان توسط سازمان اوقاف/ هموطن مراغه‌ای ۵ واحد مسکونی خود را وقف کرد

تهران- ایرنا- سازمان اوقاف و امور خیریه در آستانه فرارسیدن گرامیداشت هفته وقف از ثبت ۸۰۰ نیت واقفان سراسر کشور در سامانه این سازمان خبر داد و اعلام کرد: علی امیر یعقوبی از شهرستان مراغه ۵ واحد مسکونی خود به ارزش تقریبی ۶ میلیارد تومان را با نیت ترویج فرهنگ غدیر وقف کرده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، وقف می‌تواند هم نیاز مردم را برطرف نمایده و هم مشکلات فرهنگی کشور را حل کند، با آموزش و تبلیغ فرهنگ وقف می‌توان به راحتی سنت وقف را حتی در بین روستاهای دور افتاده هم تبیین کرد.

علی امیر یعقوبی واقف مراغه‌ای در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا در خصوص دلایل اقدام به وقف ۵ واحد مسکونی خویش اظهار داشت: ترویج فرهنگ غدیر، کمک به حوزه های علمیه و ایتام از مهمترین دلایل اقدام به وقف واحدهای مربوطه بوده است.

وی با تاکید بر اینکه وقف صدقه جاری است که رحمت بی پایان به همراه دارد و اگر در جای خودش و به درستی هزینه شود می‌تواند موثر باشد، افزود: سازمان اوقاف و امورخیریه به عنوان یکی از نهادهای مورد اعتماد و تحت نظارت دفتر مقام معظم رهبری از مهم ترین دلایل من برای وقف واحدهای خود به این سازمان است و از خیرین می خواهم با دید عمیق تری به این سازمان و اهداف آن برای نسل های آینده نگاه کنند.

ثبت ۸۰۰ نیت واقفان توسط سازمان اوقاف/ هموطن مراغه‌ای ۵ واحد مسکونی خود را وقف کرد

وی گفت: به عقیده من همه نهادهای دخیل در فرهنگ‌سازی از جمله وزارتخانه‌ها، حوزه‌ها، موسسات و سازمان‌های مربوطه باید در امر به معروف مشارکت کنند. طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی که به مسئولان تذکر دادند که اقدامات مثبت و منفی خودشان را بگویند، سازمان اوقاف هم باید همیشه یک سخنران داشته باشد و در هر روستا و محله هم باید رابط داشته باشد.

این واقف مراغه ای ادامه داد: به طور مثال در روستایی با ده خانوار یک مسجد وجود دارد و هر مسجد هم ۷ هیئت امنا دارد که با حکم رسمی اوقاف منصوب می‌شوند. در حالی در همان روستا افراد حاضر در شورا سه نفر و یا در آموزش و پرورش در نهایت از ۲ نفر نیرو تشکیل شده‌اند. بنابراین با کمک این تعداد نیرو و آموزش تبلیغ فرهنگ وقف به آنها می‌توان به راحتی سنت وقف را حتی در بین روستاهای دور افتاده هم تبیین کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha