افزایش کیفیت راهیان نور در دستور کار استان مرکزی است

اراک- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: افزایش کیفیت و محتوا در اعزام اردوهای راهیان نور در دستور کار این استان‌است.

به گزارش ایرنا، «بهنام نظری» روز شنبه در نشست هماهنگی اردوهای راهیان نور دانش آموزی استان مرکزی، افزود: نیاز است علاوه بر افزایش تعداد اعزام دانش آموزان به اردوهای راهیان نور، افزایش کیفیت در این اردوها نیز بیش از پیش در دستور کار مسئولان مربوطه قرار گیرد.

وی ادامه داد: اردوهای راهیان نور و راهیان پیشرفت یک ظرفیت بزرگ برای جامعه است و نتیجه توجه به این اردوها در مساجد و تجمع‌ها قابل مشاهده‌ خواهد بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: اعتباری توسط سازمان برنامه بودجه این استان برای راهیان دیده شود و دستگاه‌های اجرایی نیز در این حوزه باید کمک‌های لازم را داشته باشند.

نظری گفت: ۸۰ درصد اعتباری که توسط صنایع استان مرکزی به اردوهای راهیان نور اختصاص می‌یابد با هدایت اداره کل صنعت، معدن و تجارت و با مدیریت استانداری این استان انجام شود.

وی یاد آور شد: ۲۳۰ هزار شهید جمهوری اسلامی ایران در راه حفاظت از دستاوردهای نظام در راه اسلام و قرآن اهدا کرده و امروز به برکت خون شهدا نظام مقدس جمهوری اسلامی در گام دوم انقلاب در اوج اقتدار، عزت و افتخار قرار دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران اگر در مدت ۴۴ سال گذشته توفیقاتی را به دست آورده به برکت اقتدار و از خودگذشتگی شهیدان و رزمندگان در دوران دفاع مقدس بوده‌ است.

نظری اظهار کرد: رویکرد دشمنان اسلام و قرآن امروز در جنگ با ملت ایران تغییر یافته و جنگ شناختی و ترکیبی را علیه مردم کشور آغاز کرده‌اند که اردوهای راهیان نور از جمله راهکارهای مقابله با توطئه دشمنان در این جنگ است.

وی ادامه داد: دشمنان در جنگ ترکیبی و شناختی که علیه ملت ایران آغاز کرده‌اند نقاط قوت مردم ما را شناسایی کرده و با شبهه افکنی در بین جوانان و نوجوانان به دنبال توطئه علیه کشور هستند که با برگزاری اردوهای راهیان نور این توطئه‌ها نیز همانند گذشته نقش برآب می‌شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی را متاثر از دفاع مقدس دانست و گفت: برای مقابله با توطئه دشمنان در جنگ شناختی باید با برگزاری اردوهای راهیان نور جوانان را با آرمان‌های شهیدان و انقلاب اسلامی بیش از پیش آشنا کرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله استان مرکزی در این نشست گفت: اردوهای راهیان نور دانش آموزی هر ساله از ابتدای مهرماه آغاز و تا اردیبهشت ماه سال بعد ادامه می یابد.

سرهنگ پاسدار «محمد گودرزی» افزود: اعزام اردوهای راهیان نور دانش آموزی امسال در استان مرکزی از بیستم مهرماه آغاز و تا اردیبهشت ماه سال آینده ادامه می‌یابد.

وی ادامه داد: استان مرکزی سال گذشته بیشترین اعزام راهیان نور دانش آموزی را داشته و در این زمینه رتبه برتر را در سطح کشور به خود اختصاص داده‌ است.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله استان مرکزی خاطر نشان کرد: سهمیه این استان سال گذشته در زمینه اعزام راهیان نور دانش آموزی ۶ هزار نفر بود که چهار هزار و ۸۰۰ دانش آموز به این اردوها اعزام شدند.

سرهنگ گودرزی سهمیه استان مرکزی برای اعزام دانش آموزی به اردوهای راهیان نور را در سال جاری ۶ هزار و ۵۰۰ نفر عنوان کرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: این استان در حوزه پشتیبانی اردوهای راهیان نور رتبه آخر را به خود اختصاص داده و نیاز است با اختصاص اعتبارات زمینه بهسازی و بازسازی اردوهای راهیان نور استان فراهم شود.

سرهنگ گودرزی افزود: ۲۰ میلیون ریال منابع مالی امسال برای اعزام هر دانش آموز به اردوهای راهیان نور نیاز است که کمک دانش آموزان برای حضور در این اردوها یک تا ۲ میلیون ریال است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این نشست گفت: ۸۶ هزار و ۷۰۰ دانش آموز سال گذشته به اردو اعزام شدند که ۱۶ هزار و ۵۷۱ نفر این دانش آموزان به خارج استان و بقیه درون استانی بوده‌است.

سید « مجتبی طباطبائی »افزود: اردوهای راهیان و راهیان پیشرفت بیشترین تاثیر را بر دانش‌آموزان دارند.

وی ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده اردوهای راهیان نور و راهیان پیشرفت با یکدیگر ادغام شده و دانش آموزان ضمن حضور در اردوهای راهیان نور در اردوهای راهیان پیشرفت نیز حضور می‌یابند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی افزود: بر اساس برنامه پرورشی هر دانش آموز در سال باید ۲ بار در اردوهای درون مدرسه و برون مدرسه ای حضور یابد.

طباطبائی گفت: استان مرکزی سال گذشته در زمینه اعزام تعداد دانش آموزان به اردوهای راهیان نور رتبه برتر را در سطح کشور به خود اختصاص داد و نیاز است امسال تعداد دانش آموزان اعزامی به این اردوها تا ۲ برابر افزایش یابد.

۲۵۸ هزار دانش آموز در ۲ هزار و ۱۰۱ مدرسه استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha