استاندار خراسان رضوی: انقلاب اسلامی برای دنیا نسخه تئوریک دارد

مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت:انقلاب اسلامی با اهداف و آرمان بلند به صورت مصداقی و میدانی و نیز تفکری برای دنیا نسخه تئوریک دارد.

به گزارش ایرنا، یعقوبعلی نظری روز شنبه در نشست "زنان، هفته وحدت و انعکاس همدلی" که با حضور معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده برگزار شد افزود: امیدواریم بتوانیم تابلو زیبایی از نقش آفرینی زنان کشور مبتنی بر اندیشه‌های اسلامی به دنیا معرفی کنیم.

وی ادامه داد: نقش و رسالت زنان ما نقش مادری و در امتداد آنچه که به طور خاص متعلق به خداست. یعنی نقش آفرینشی، پرورشی و جامعه سازی است و زنان از نگاه دینی و اعتقادی چنین عظمتی دارند.

استاندار خراسان رضوی گفت: نگاه نظام مقدس اسلامی به جامعه زنان از جهت مبانی اعتقادی، دینی و مبتنی بر آن تفکر، اندیشه و رسالت محور است.

نظری افزود: زن در ارتباط با این آفرینندگی در اتصال با پرورش آدمهاست. نقش بانوان در عرصه دفاع مقدس هم بی نظیر است و باید در این دنیای کم عمق مادی متکی بر اعتقادات دینی و خدایی بتوانیم اندیشه و تفکر را بسط و نشر دهیم تا در جامعه بشری تک تک افراد در مسیر تعالی و رشد در مسیر خود قرار گیرند.

مدیر کل دفتر زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی هم در این نشست گفت: سه هزار و ۲۸۱ روستا با ۵۱۶ هزار و ۸۹۲ خانوار در استان وجود دارد.

شیوا خوش نسب افزود: ۴۹ درصد جمعیت خراسان رضوی که ساکن روستاها هستند را بانوان تشکیل می دهند.

وی اظهار کرد: از ۲ هزار و ۵۰۰ دهیار خراسان رضوی ۳۴۸ نفر از بانوان هستند و ۳۹ درصد از این افراد مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha