نماینده مجلس: راه‌اندازی شرکت زامیاد ۲ شاهرود ۱۰ هزار شغل ایجاد می‌کند

شاهرود - ایرنا - نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی به بیکاری سه هزار نفر در این ۲ شهرستان اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی شرکت زامیاد ۲ شاهرود ۱۰ هزار شغل ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی‌اصغر خانی روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان شاهرود افزود: راه‌اندازی کامل شرکت زامیاد ۲ شاهرود به هفت هزار نیروی کار نیاز دارد که این تعداد نیرو را باید از شهرها و استان‌های همجوار تامین کرد.

وی با بیان اینکه در صورت پیشرفت کار مرحله نخست این شرکت تا قبل از پایان سال بهره‌برداری می‌شود، ادامه داد: شرکت زامیاد برای اجرای این طرح ۷۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته است.

خانی با اشاره به اینکه شرکت زامیاد بزرگترین تولیدکننده شرکت خودروسازی سایپا است، اظهار کرد: خط آزمایش تمامی خودروهای تجاری شرکت سایپا در این مجموعه انجام خواهد شد.

نماینده مجلس: راه‌اندازی شرکت زامیاد ۲ شاهرود ۱۰ هزار شغل ایجاد می‌کند

نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی ادامه داد: مجموعه زامیاد ۲ در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار در سه عرصه شامل ۱۳ بخش در حال ساخت است که مرحله پی‌کنی و کرسی چینی سه بخش ۳۰ هزار متری انجام شده است.

وی با بیان اینکه سوله و تجهیزات خریداری و قرار داد نصب با پیمانکار بسته شده است، افزود: ۲ شرکت ساخت فنر و کمک فنر مرتبط با این شرکت نیز هرکدام هشت هکتار زمین از شرکت شهرک‌ها خریداری کرده و در مرحله خاک‌برداری قرار دارند.

خانی با اشاره به اینکه ارزش زمین این مجموعه هفت هزار میلیارد ریال است، تصریح کرد: شرکت شهرک‌ها به دلیل نیاز نداشتن به جاده‌سازی و جدول کشی، ۲ هزار میلیارد ریال به شرکت زامیاد تخفیف داد.

نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی ادامه داد: پس از عقد قرارداد بین شرکت شهرک‌ها و شرکت زامیاد مقرر شد ۱۰ درصد از پنج هزار میلیارد ریال ارزش زمین به صورت نقدی و بقیه آن طی ۳۶ ماه به صورت اقساط پرداخت شود.

وی با بیان اینکه تولید پنج نوع خودرو، ون، پیکاپ ۲ کابین، کشنده، کامیونت و یک مدل خودروی شاسی بلند در این مجموعه در دستور کار است، ابراز کرد: درصورت بهره‌برداری از مرحله نخست این مجموعه تا پایان سال خودروی «ون» که قرار داد پیش فروش آن با شهرداری تهران منعقد شده است در خط تولید قرار می‌گیرد.

خانی با اشاره به اینکه خاکبرداری این مجموعه ۶ ماه به طول انجامید، اظهار کرد: بهره‌برداری کامل از این طرح تا سه سال آینده به طول می‌انجامد.

نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی تصریح کرد: راه‌اندازی این مجموعه دستکم برای ۲ دهه مشکل بیکاری در شرق استان سمنان را رفع می‌کند.

وی در خصوص راه‌اندازی شرکت سیمان بیارجمند نیز گفت: این شرکت با پشتوانه ۱۲ هزار میلیارد ریالی طی ۲ سال آینده به چرخه تولید اضافه خواهد شد.

خانی با بیان اینکه تولید سیمان سفید در این کارخانه در دستور کار است، افزود: راه‌اندازی این مجموعه برای حدود ۶ هزار نفر شغل ایجاد می‌کند.

نماینده مردم شهرستان های شاهرود و میامی به نشستی در رابطه با فعالیت معدن بوکسیت شاهوار به ریاست آیت الله رییسی اشاره کرد و گفت: موضوع فعالیت این معدن به هیچ عنوان سیاسی نیست بلکه رویکرد اجتماعی دارد چرا که آب ۲۵ حلقه چاه و صحرای جلالی برای مردم شهرستان شاهرود از قله‌های شاهوار تامین می‌شود.

وی به حمایت امامان جمعه در خصوص عدم فعالیت این معدن اشاره کرد و افزود: فعالیت این معدن تا حدود زیادی منتفی شده است.

خانی تاکید کرد: منبع اصلی تامین آب پایدار برای شهرستان شاهرود، چشمه‌سارهای قطری و شاهوار است.

نماینده مجلس: راه‌اندازی شرکت زامیاد ۲ شاهرود ۱۰ هزار شغل ایجاد می‌کند

به گزارش ایرنا، اهالی رسانه‌ در شاهرود امروز (شنبه) از طرح در حال ساخت زامیاد ۲ شاهرود بازدید کردند.

شهرستان شاهود با بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان سمنان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha