۹ مهر ۱۴۰۲، ۹:۴۱
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85244074
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

خیرین گیلان ۴۵۰ میلیارد ریال در طرح مودت به امام‌زادگان استان اهدا کردند

رشت _ ایرنا _ مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: خیرین گیلان در اجرای طرح مودت ۴۵۰ میلیارد ریال به صورت نقدی و غیرنقدی برای مرمت و یا طرح های توسعه ای و عمرانی در امام‌زادگان استان کمک کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام ستار علیزاده روز یکشنبه به مناسبت هفته وقف در نشست خبری در رشت اظهار کرد: از این میزان کمکهای خیرین، هفت میلیارد تومان نقدی و بقیه غیرنقدی است.

وی شمیم خدمت را طرح دیگر اداره اوقاف و امور خیریه گیلان عنوان کرد و افزود: این طرح با هدف بهره گیری از ظرفیت های بقاع متبرکه استان برای توانمندسازی و آموزش در بخش های مختلف اعم از صنایع دستی، پرورش گل و گیاهان زینتی اجرا شده که یک سال اخیر در ۲۲ بقعه متبرکه استان با آموزش بیش از هزار و ۵۰۰ نفر اجرا شده است.

حجت الاسلام علیزاده در ادامه با تشریح برنامه های فرهنگی اوقاف و امور خیریه گیلان اظهار کرد: در یک سال اخیر در ۶۰۰ بقعه متبرکه استان برنامه های متنوع فرهنگی، دینی، انقلابی و مذهبی برگزار شده است.

وی در تشریح برنامه های قرآنی این اداره کل بیان کرد: ۳۰۰ محفل انس با قرآن کریم، ۶۰ مراسم جزء خوانی در ماه مبارک رمضان و ۲۰۰ کرسی تلاوت و تفسیر قرآن از جمله این برنامه ها این یک سال است.

وی در ادامه درباره اخذ سند مالکیت موقوفات گیلان خاطر نشان کرد: طی یک سال اخیر سند مالکیت ۸۶ موقوفه با ۹۱۱ رقبه در قالب ۷۲۹ هکتار اخذ شده است که اخذ سند مالکیت یک هزار و ۶۵۰ هکتار دیگر در دست اقدام است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان اظهار کرد: در هفته وقف امسال ۱۷ پروژه به وسعت پنج هزار متر مربع و ۶۵۰ میلیارد ریال اعتبار در حوزه موقوفات و بقاع متبرکه استان بهره برداری می شود.

وی با قدردانی از واقفان در گیلان بیان کرد: وقف سرزمین رویش های فکری واقف است، این رویش تعطیل و خشک نمی شود.

وی امام زادگان را ثروت معنوی جامعه عنوان کرد و افزود: قرآن، امام زادگان و واقف به دنبال عاقبت به خیری مردم هستند.

استان گیلان دارای پنج هزار موقوفه، افزون بر ۲۳ هزار رقبه و ۹۴۱ بقاع متبرکه است.

فردا (دوشنبه) نخستین روز از هفته وقف است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha