۹ مهر ۱۴۰۲، ۹:۲۹
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 85244160
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آمریکا از سال‌ها پیش در پی تجزیه کشورهای اسلامی است

آستارا- ایرنا- فرماندار آستارا گفت: آمریکا از سال ۱۹۹۲ که اتاق فکری با حضور روسای جمهور پیشین این کشور برای توسعه خوی استعماری خود تشکیل داد، برای تجزیه ۵۶ کشور اسلامی و تقلیل دادن آنها به ۲۰۰ واحد سیاسی نقشه داشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا شهاب‌زاده روز یکشنبه در مراسمی به مناسبت هفته وحدت در مسجد اهل سنت باباحسن لوندویل اظهار کرد: آمریکایی‌ها از ده‌ها سال پیش نشستند و برای همه کشورهای اسلامی مانند لیبی، افغانستان، ایران، سوریه، یمن و سودان برنامه‌ریزی کردند.

وی افزود: ابتدا موضوع را تبدیل به قانون کردند و سپس برایش بودجه هنگفتی گذاشتند و از همین رو برای ایران هم نقشه داشتند که ابتدا کشور را به پنج و سپس به هفت قسمت تقسیم کنند.

فرماندار آستارا بیان کرد: طبق نقشه‌شان در شمال غرب چند گروه را از جمله از غرب جمع کردند تا به کشور ضربه بزنند و بحث جدایی را از آنجا آغاز کنند که با موشک‌بارانی که از سوی نظامیان ما انجام شد، لشکری که آماده کرده بودند از هم پاشید و از آن به عنوان مرصاد ۲ یاد می‌شود.

وی اضافه کرد: چنان برنامه‌ای برای کشور داشتند که سمت سیستان و بلوچستان و قفقاز جنوبی و حتی در زنگزور دولت موقت و رئیس جمهور تعیین کردند و برای همه اینها بودجه‌های مختلفی گذاشتند و سوال اینجاست که چرا کشوری مثل آمریکا که با این همه مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کند، این همه بودجه‌های کلان می‌گذارد تا این اتفاقات رخ دهد.

شهاب‌زاده عنوان کرد: با توجه به اینکه ایران ام‌القرای جهان اسلام شده، این وحدت بین اهل سنت و شیعه به دور از اختلافات، برایشان خطر است؛ باید تفرقه باشد تا از قدرت کشور بکاهند، چیزی که در سوریه موفق شدند و در افغانستان هم در حال رخ دادن است.

وی اظهار کرد: اگر کشورهای ضعیف مقابل خود ببینند، در اهداف موفق خواهند شد اما در ایران با هدایت داهیانه رهبر معظم انقلاب از این بلا دور شدیم.

فرماندار آستارا ۱۱ هزار شهید اهل سنت در جنگ تحمیلی را مورد اشاره قرار داد و گفت: آنها و صدها نمونه دیگر نشان از این دارد که کشور ما با این عظمت و این سرمایه بزرگ به طور قطع شکست‌پذیر نخواهد بود.

وی تاکید کرد: باید با دوری از تفرقه و در راه رسیدن به هدف مشترک، وحدت خود را حفظ کنیم و نشان دهیم در این کشور برادری پابرجاست؛ باید این وحدت تداوم داشته باشد تا موجب تقویت اسلام در برابر جهان کفر شود.

۱۲ ربیع‌الاول سالروز میلاد پیامبر اسلام (ص) بنابر روایات اهل سنت تا ۱۷ ربیع‌الاول تاریخ ولادت حضرت محمد (ص) بنابر روایات شیعه، در سال ۱۳۶۰ با تدبیر امام خمینی (ره) با عنوان هفته وحدت نام‌گذاری شد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر، در غربی‌ترین نقطه گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با استان اردبیل و کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha