سامانه فرنما به واقعی تر شدن داده‌ها در حوزه فرهنگی کمک کرد

تهران- ایرنا- قائم مقام معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: درگذشته برای گرفتن گزارش فعالیت‌ها دانشگاه‌ها سامانه‌ای نداشتیم و این معاونت برای یکپارچه سازی و پایش مستمر فعالیت‌های فرهنگی، تصمیم به راه اندازی سامانه هوشمند فرنما کرد که کمک کرد داده‌ها واقعی‌تر باشند تا تصمیم‌گیری مبتنی بر واقعیت های موجود در بستر دانشگاه‌ها باشد.

به گزارش روز یکشنبه گروه علم و آموزش ایرنا از جهاد دانشگاهی، نشست مشترک علیرضا کلانتر مهرجردی معاون فرهنگی جهاددانشگاهی و رشید جعفرپور قائم مقام معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و صفری از مدیران فرهنگی این وزارتخانه و مدیران کل و روسای مراکز و سازمان‌های تخصصی تابع معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی در سالن شهید صبوری این نهاد برگزار شد.

قائم مقام معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این نشست ضمن آشنایی نزدیک از فعالیت‌های فرهنگی جهاددانشگاهی به معرفی پلتفرم "فرنما" معاونت فرهنگی وزارت عتف پرداخت و گفت: در گذشته برای گرفتن گزارش فعالیت‌ها از دانشگاه‌های سراسر کشور هیچ سامانه‌ای نداشتیم و این معاونت به منظور یکپارچه سازی، ساماندهی، انسجام‌بخشی و پایش مستمر فعالیت‌های فرهنگی مختلف در سطح دانشگاه‌ها، تصمیم به راه اندازی سامانه حکمرانی هوشمند کرد و طراحی چنین سامانه‌ای کمک کرد داده‌های ما واقعی‌تر باشد و زمانی که داده‌ها واقعی باشند تصمیم‌گیری، برنامه‌ریزی، سیاستگذاری و جهت دهی‌ها واقعی‌تر، مبتنی بر واقعیت‌های موجود در بستر دانشگاه‌ها خواهد بود.

صفری نیز سامانه فرنما را برگرفته از گزاره "فرهنگ نما" معرفی کرد و افزود: در این سامانه قابلیت‌های فرهنگی دانشگاهی کشور دیده شده و سامانه‌های متعددی به آن متصل است و بر پایه این اطلاعات می‌توانیم تصمیم گیری صحیح در اجرای طرح‌های فرهنگی داشته باشیم. به عنوان مثال می‌توان گزارش کاملی از اجرای کیفی و کمی فعالیت های فرهنگی با محور موضوعی جهاد تبیین در سطح کشور را رصد و ارزیابی کنیم.

در ادامه کلانتر مهرجردی معاون فرهنگی جهاددانشگاهی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی جهاددانشگاهی گفت: در راستای پیشرو بودن در اجرای فعالیت‌های فرهنگی این نهاد، معاونت فرهنگی تصمیم به مشارکت در رویداد هوش مصنوعی دارد و مهمترین بخش این رویداد بخش نمایشگاهی است که ۲۴ تا ۲۶ آبان ماه در برج میلاد توسط معاونت تجاری سازی و اشتغال جهاددانشگاهی و با همکاری بخش خصوصی برگزار و همزمان با این نمایشگاه جلسات هم‌اندیشی نیز با ذینفعان این حوزه برگزار می شود. قطعا این رویداد می تواند فضای تعامل جدی را برای سازمان ها و مراکز تخصصی فرهنگی فراهم آورد.

در پایان جلسه دو طرف بر همکاری بیشتر برای پیشبرد اهداف کلان فرهنگی، مبتنی بر حکمرانی هوشمند دیجیتال تاکید داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha