۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۰۵
کد خبرنگار: 912
کد خبر: 85244314
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تعمیرات دوره‌ای واحد شماره ۲ نیروگاه برق بیستون آغاز شد

کرمانشاه- ایرنا- مدیرعامل نیروگاه حرارتی بیستون، از خارج شدن واحد ۲ این نیروگاه، به منظور انجام تعمیرات دوره ای برای کسب آمادگی تولید برق برای پیک زمستان خبر داد.

«مسعود میرزاعسگری» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: با خارج شدن این واحد ۳۲۰ مگاواتی، اهم فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده برای تعمیرات دوره‌ای این واحد شامل تعویض بخشی از لوله های سوپر هیت، ری هیت و واتروال، تعویض بخشی از بسکت‌های ژونگستروم، تست و تعمیر هیترهای فشار قوی و فشار ضعیف، رفع نشتی دود و سیمانکاری مجدد کانال خروجی GR FAN ، چک و الایمنت فن های برج خنک کن و رفع مشکل هیتر مازوت شماره یک خواهد بود.

وی افزود: با توکل به خداوند بزرگ و تلاش شبانه روی کارکنان کوشای نیروگاه، مصمم هستیم در کوتاه ترین زمان ممکن تعمیرات دوره ای را انجام و این واحد را به چرخه تولید بازگردانیم.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق بیستون در ادامه گفت: نیروگاه بیستون قدیمی ترین نیروگاه در بین سه استان غربی ایران از جمله کرمانشاه، کردستان و ایلام است.

میراعسکری ادامه داد: نقش اساسی این نیروگاه پایداری شبکه در منطقه غرب کشور است و به تعبیری می توان گفت ستون پایدار کننده شبکه برق ایران در غرب کشور محسوب می شود.

به گزارش ایرنا؛ نیروگاه حرارتی بیستون دارای ۲ واحد ۳۲۰ مگاواتی است که در کیلومتر ۲۰ جاده کرمانشاه به همدان قرار دارد و نقش بسزائی در پایداری شبکه سراسری برق در غرب کشور، به عهده دارد.

کرمانشاه با داشتن ۲۵ هزار کیلومتر مربع وسعت و ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق؛ ۷۸۵ هزار مشترک برق دارد که ۸۳ درصد از آنها، یعنی ۶۵۲ هزار مشترک خانگی هستند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۵ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

این استان ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و درامتداد این مرزها نیز ۲ مرز رسمی و ۶ بازارچه مرزی فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha