اولین مجتمع آموزشی، درمانی و توانبخشی سالمندان اراک افتتاح شد

اراک - ایرنا - اولین مجتمع آموزشی، درمانی و توانبخشی سالمندان اراک روز یکشنبه به مناسبت روز سالمند افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، این طرح با کمک خیرین در زمینی به وسعت یک‌هزار و ۱۸۰ مترمربع با زیربنای یک‌هزار و ۴۵۰ متر در سه طبقه ایجاد شد.

طبقه اول این ساختمان، مرکز آب درمانی، طبقه دوم به مرکز آموزشی و توانبخشی سالمندان و طبقه سوم به دفتر موسسه و کلینیک توانبخشی است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی در آیین افتتاح این مرکز گفت: هدف از تاسیس مراکز توانبخشی سالمندان، افزایش کیفیت زندگی این قشر است تا بتوانند با افزایش سطح سلامت جسم و روان خود، زندگی بهتری داشته باشند.

«محمود حسین آبادی» افزود: باید برنامه‌ریزی‌ها و راهکارها به سمتی برود که سالمندانی سالم به جامعه تحویل شود و افراد در زمانیکه پا به سالمندی می‌گذارند، دارای بهترین روحیه و سلامتی باشند و چندین نوع بیماری و مصرف داروها، گریبان‎گیر آنها نباشد.

وی با بیان اینکه استان مرکزی پس از گیلان و مازندران با ۲۰۰ هزار و ۱۹ هزار سالمند، سومین استان پیر کشور را تشکیل می‌دهد، ادامه داد: مرکز روزانه آموزشی توانبخشی سالمندان شهر اراک با هدف گسترش و ارتقای سطح کیفی ارایه خدمات آموزشی، توانبخشی، مراقبتی به گروه هدف در جهت نیل به توانمندسازی آنان و کاهش تصدی‌گری دولت ایجاد شده است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی ادامه داد: امید است بتوان با همکاری و هدایت خانواده‌ها، میزان ورودی افراد معلول و سالمند را به مراکز شبانه‌روزی کاهش داد، اما نیاز است تا مراکز روزانه افزایش یابد و در جهت بالا بردن سطح توانمندی آن‌ها تلاش شود و مسیری طی شود که سالمند با حضور در جامعه، دارای سلامت جسم و روان باشد.

۶۵ هزار توانجو در استان مرکزی از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha