۲۱۷ خانوار روستایی اصفهان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند

اصفهان- ایرنا- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اصفهان گفت: ۲۱۷ خانوار روستایی استان با پوشش جمعیتی ۸۵۶ نفر از طریق احداث ۲ سایت دارای فناوری نسل سوم، به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت متصل شدند.

جعفر مُطلب‌زاده روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با احداث ۲ سایت در روستاهای "علی آبادچی"(از توابع شهرستان بُرخوار واقع در بخش حبیب‌آباد دهستان بُرخوار شرقی) و "دنگزلو"(از توابع شهرستان سمیرم بخش دناکوه دهستان پادنا علیا) واقع در شهرستان‌های بُرخوار و سمیرم، ۲۱۷ خانوار با جمعیت ۸۵۶ نفر به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت متصل شدند و اکنون ۹۸ روستای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند.

وی ادامه داد: این ۲ سایت‌ با فناوری "۳G/۴G" توسط اُپراتور ایرانسل و از محل از محل بودجه "USO"(توسعه خدمات عمومی اجباری روستایی) در این روستاها راه‌اندازی شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اصفهان اظهار داشت: تا پایان سال، تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از محل بودجه "USO" به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت متصل می‌شوند.

به گفته وی، زمینه رشد و توسعه بیش از پیش این روستاها با اتصال به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت مُحقق خواهد شد.

مُطلب‌زاده گفت: اتصال این روستاها به شبکه ملی اطلاعات در راستای تحقق دسترسی همگانی به ارتباطات دیجیتال در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم استان، رونق اقتصادی و تسهیل زندگی مردم صورت گرفته است.

شهرستان کوهستانی سمیرم در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان و شهرستان بُرخوار در ۱۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارند.

استان افزون‌ بر پنج میلیون نفری اصفهان دارای ۱۰۸ شهر و یکهزار و ۹۳۴ روستا و آبادی با جمعیت نزدیک به ۶۰۰ هزار نفر است.

نزدیک به ۹۰۰ روستای استان اصفهان بیش از ۲۰ خانوار سکنه دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha