امام جمعه همدان: نسل جوان تاریخ معاصر کشور را مطالعه کند

همدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت: هر چند امروز با شرایط اقتصادی سختی روبرو هستیم، اما بهتر است جوانان با مطالعه تاریخ معاصر کشور وضعیت کنونی را با دهه ۴۰ و ۵۰ و میزان درآمد نفتی آن سالها مقایسه کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله «حبیب الله شعبانی موثقی» روز یکشنبه در دیدار با جمعی از سربازان وظیفه سپاه انصارالحسین(ع) همدان بیان کرد: دهه های ۴۰ و ۵۰ ایران بیشترین میزان درآمد کشور از محل فروش نفت بود.

وی اضافه کرد: البته باید شمار جمعیت آن روز کشور را با جمعیت کنونی هم مقایسه کرد و این موضوع را مد نظر داشت که حدود ۷۰ درصد از جمعیت آن زمان در روستا ساکن بودند که از کمترین امکانات هم بی بهره بودند.

امام جمعه همدان، با بیان اینکه خدمت رسانی‌ به مردم در قبل و بعد از انقلاب با هم مقایسه شود، اظهار کرد: امروز با شرایط سخت اقتصادی در جامعه مواجه ایم و شما جوانان به عنوان یک سرباز دغدغه آینده زندگی خود را دارید و مسئولان باید به این مطالبه به حق شما پاسخ بدهند.

آیت الله شعبانی موثقی تأکید کرد: باید جوان از داشتن شغل و سرپناه بعد از سربازی اطمینان حاصل کند که در این باره باید مسئولان پیشگام و پاسخگو باشند.

وی کرد: یکی از راه‌های برنامه ریزی برای آینده جوانان، توجه به مهارت آموزی است چرا که هم اینک یک جوان دارای مهارت فنی و تخصص چند برابر یک کارمند درآمد کسب می کند بنابراین جوانان توجه به مهارت افزایی را جدی بگیرند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: گاهی اوقات هدف جوانان از حضور در دانشگاه و ادامه تحصیل تنها کسب مدرک است و پس از ۳۰ سالگی تازه به دنبال کار اداری می‌روند، در حالی که می طلبد در کنار کسب علم، مهارت نیز فرا بگیرند.

آیت الله شعبانی موثقی با بیان اینکه امام راحل(ره) حس توانایی را در جوانان ایجاد و تقویت کردند، افزود: اعتماد به خدا، منجر به اعتماد به نفس می‌شود و این همان کاری بود که حضرت امام(ره) در اوایل انقلاب انجام دادند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان اضافه کرد: شهیدان چیت‌سازیان‌ و باکری‌ها هم با همین اقدام حضرت امام(ره) به درجات بالا دست یافتند.

وی از جوانان خواست نماز را در زندگی جدی بگیرند و به لطف و عنایت خداوند اعتماد داشته باشند و گفت: توجه به اقامه نماز اول وقت زندگی انسان را تنظیم می‌کند.

آیت الله شعبانی موثقی ادامه داد: وقتی شما مقید می‌شوید که با شنیدن صدای اذان به سمت خدا بروید، خدا نیز می‌داند که چه کاری برای بنده خود انجام دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha