۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۵:۲۸
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85244758
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: اجرای منطقه ویژه اقتصادی شوش قطعی شد

دزفول – ایرنا – سرپرست فرمانداری شهرستان شوش گفت: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی شوش به عنوان یکی از مصوبه‌های سفر دوم رییس جمهور به خوزستان به تصویب نهایی رسید و در مرحله عملیاتی قرار گرفت.

محسن حویزه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جانمایی زمین برای اجرای این طرح آغاز شده و سازمان بازنشستگی نیز به عنوان پشتیبان اجرای منطقه ویژه اقتصادی شوش در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: تصویب نهایی طرح ویژه اقتصادی شوش اتفاقی مهم و خبری خوب برای مردم شوش است که با تحقق آن شاهد رونق هرچه بیشتر اقتصادی و اشتغال در این شهرستان خواهیم بود.

سرپرست فرمانداری شهرستان شوش اظهار کرد: با توجه به توان تولیدی، اقتصادی و کشاورزی شهرستان شوش، راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی تأثیر بسزایی در اشتغال و رونق اقتصادی منطقه و کشور خواهد داشت.

وی ادامه داد: صادرات محصولات و تولیدات کشاورزی و صنعتی به عراق و سایر کشورها از اهداف مهم ایجاد منطقه ویژه اقتصادی شوش است که با اجرای آن وضعیت اقتصادی شهرستان متحول می شود.

حویزه تصریح کرد: دلیل انتخاب صندوق بازنشستگی کشوری به عنوان دستگاه متولی منطقه ویژه اقتصادی شهرستان شوش، توان مالی و بودجه‌ای کافی این صندوق است.

به گزارش ایرنا، منطقه ویژه اقتصادی شوش در سال ۱۳۸۹ از سوی هیات دولت وقت مصوب شد اما تاکنون این ظرفیت بدون استفاده بوده است.

جانمایی نامناسب از دلایلی است که تاکنون امکان استفاده از ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی شوش صورت نگرفته است.

سال ۸۹ محل جانمایی منطقه ویژه اقتصادی شوش را اراضی منابع طبیعی در بخش شاوور شهرستان شوش و متولی اجرای آن را شهرک‌های صنعتی انتخاب کردند که به دلیل اینکه اراضی تعیین شده جزو زمین‌های مورد کشت کشاورزان منطقه بود به دلیل بروز معارض این مهم محقق نشد.

پس از بروز مشکل در اجرای منطقه ویژه اقتصادی شوش اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور دولت سابق با گرفتن مصوبه هیات دولت محل جانمایی و دستگاه متولی منطقه ویژه اقتصادی شوش را تغییر دادند و در آن زمان اراضی هفت تپه و دستگاه متولی را شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه تعیین کرد که این مصوبه هم به دلیل ناتونی شرکت کشت و صنعت هفت تپه بار دیگر عملیاتی نشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha