افزون بر چهار هزار مددجوی سالمند کمیته امداد اصفهان، نیازمند حمایت خیران هستند

اصفهان-ایرنا- رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) اصفهان گفت: چهار هزار و ۸۶۰ مددجوی سالمند کمیته امداد استان نیازمند حمایت خیران هستند.

کریم زارع روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در حال حاضر بیش از ۷۰ هزار سالمند بالای ۶۰ سال از جمله ۳۶ هزار و ۶۹۵ نفر زن سالخورده تحت پوشش این نهاد قرار دارند.

وی افزود: از این تعداد چهار هزار و ۸۶۰ نفر در حالی که از تنگناهای معیشتی رنج می‌برند، بدلیل بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج(سخت درمان) نیازمند مراقبت‌های بیشتری هستند.

زارع، حمایت اجتماعی و اقتصادی از سالمندانِ تحت حمایت را از اولویت‌های کمیته امداد بیان کرد و افزود: در این زمینه تامین اقلام مورد نیاز سالمندان از جمله سمعک، عصا، عینک، پوشینه و ویلچر و همچنین هزینه نگهداری هر یک از سالمندان بیمار، با مشارکت خیران دنبال می‌شود.

رییس کمیته امداد اصفهان افزود: سرکشی به وضعیت خانوارهای تحت حمایت سالخورده بالای ۶۰ سال از برنامه‌های مستمر این نهاد است که با هدف تکریم، بررسی و تامین نیازمندی هایشان در طول سال انجام می‌شود.

زارع خاطرنشان کرد: همزمان با فرارسیدن هفته گرامیداشت سالمند و با هدف تقویت روحیه نشاط و شادی، تعدادی از زنان و مردان سالخورده تحت حمایت کمیته امداد استان اصفهان به زیارت امام رضا(ع) اعزام شدند.

۷ تا ۱۳ مهر بعنوان "هفته گرامیداشت تکریم و منزلت سالمندان" و ۱۰ مهر بعنوان "روز جهانی سالمندان" نامگذاری شده است.

بهره‌مندی هزار و ۱۰۸ مددجو از طرح‌های سنجش سلامت خانواده

همچنین معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان نیز گفت: در ۶ ماه نخست امسال، یک هزار و ۱۰۸ مددجوی کمیته امداد استان از طرح های سنجش سلامت خانواده و ارتقاء شاخص های بهداشتی بهره مند شدند.

هادی بنایی افزود: رویکرد کمیته امداد ارائه خدمات مختلف به منظور ارتقاء شاخص های بهداشتی و سلامت جامعه هدف با نگاه پیشگیرانه است.

معاون کمیته امداد اصفهان افزود: در این زمینه مددجویان در زمینه بهداشت دهان و دندان، بینایی سنجی، غربالگری و دریافت بسته های بهداشت و درمان، خدمات دریافت کردند.

وی گفت: به‌منظور ارائه خدمات بهداشتی، آموزشی و پیشگیری در حوزه سلامت، تاکنون بیش از یک میلیارد و ۱۰۶ میلیون تومان از محل اعتبارات و منابع این نهاد پرداخت شده است.

در زمان حاضر بیش از ۱۲۰ هزار خانوار با جمعیت ۳۰۰ هزار نفر زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha