۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۵:۰۴
کد خبرنگار: 942
کد خبر: 85244799
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قارچ‌کش بیولوژیکی جایگزین موثر سموم شیمیایی است

گرگان- ایرنا- مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: قارچ‌کش بیولوژیکی تولید داخل که برای کنترل بیماری‌های قارچی کشاورزی به ثبت رسیده یکی از راهکارهای موثر برای جایگزینی سموم شیمیایی است.

به گزارش ایرنا، کیانوش حق‌نما روز یکشنبه در همایش کاربرد کود و آفت کش‌های بیولوژیک در راستای تولید محصولات سالم در گرگان اظهار کرد: این محصول به تولید انبوه رسیده و جایگزین مناسبی برای مبارزه شیمیایی در باغ ها و مزارع است.

وی بیان کرد: اهمیت استفاده از این قارچ‌کش بیولوژیکی در استان های شمالی با توجه به افزایش بیماری‌هایی مثل سرطان گوارش ضروری است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی گلستان افزود: با فرهنگ سازی و استفاده از قارچ‌کش و آفت‌کش های بیولوژیک نرخ سرطان کاهش پیدا کرده و امکان تولید محصول سالم افزایش چشمگیری خواهد یافت.

قارچ‌کش بیولوژیکی جایگزین موثر سموم شیمیایی است

حق‌نما با بیان اینکه هزینه‌ مبارزه غیرشیمیایی کمتر از هزینه‌های مبارزه شیمیایی با آفات است افزود:در کارگاه های آموزش‌ ترویجی برای بهره‌برداران، ضرورت توجه به جایگزینی روش‌های بیولوژیک، اهمیت تولید محصول سالم و حرکت به سوی پایداری کشاورزی همواره مورد تاکید است.

در این همایش که کارشناسان و متخصصان کشاورزی و توزیع کنندگان نهادهای کشاورزی حضور داشتند، محمد جواد اوستا مدیر عامل شرکت تیسان سبز توضیحاتی در مورد ضرورت استفاده از قارچ‌کش‌های بیولوژیک ارائه کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha