حدود چهار هزار سالمند زاهدانی از خدمات رایگان مراکز بهداشتی بهره‌مند شدند

زاهدان- ایرنا- رییس مرکز بهداشت زاهدان گفت: سه هزار و ۷۱۹ سالمند این شهرستان در پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت مراقبت‌های فشار خون، چربی خون، دیابت، تن سنجی، غربالگری تغذیه و مراقبت از نظر سقوط و عدم تعادل و ویزیت را بصورت رایگان دریافت کردند.

دکتر فریبرز راشدی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مراقبت‌های بهداشتی-درمانی که سالمندان به آن نیاز دارند امر مهمی است که می‌تواند بسیاری از مشکلات ناشی از تغییرات دوران سالمندی را کنترل و سلامتی سالمندان را حفظ کند.

وی افزود: همکاران ما در مراکز بهداشتی همچنین اقدام به توزیع قرص های ویتامین د۳ و کلسیم دی بین تمامی سالمندان، غربالگری‌های سرطان روده بزرگ و سرطان سرویکس نیز برای این افراد کردند و موارد مثبت بیماری برای درمان به پزشک متخصص ارجاع شدند.

رییس مرکز بهداشت زاهدان ادامه داد: انجام مراقبت‌ها توسط تیم سلامت شامل پزشک، کارشناس تغذیه،کارشناس روان و ماما در محل «خانه های سالمندان» سطح شهر هم بخشی از فعالیت همکاران ما در مرکز بهداشت زاهدان است.
وی گفت: در شهرستان زاهدان در مجموع ۱۲۵ پایگاه و خانه بهداشت شهری و روستایی فعال است که شهروندان می‌توانند جهت اطلاع از نزدیکترین پایگاه و خانه بهداشت به سایت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به نشانی https://dh.zaums.ac.ir/ منوی مراکز خدمات جامع سلامت و همچنین از طریق نرم افزارهای مسیریاب تحت اندروید شامل بلد و نشان استفاده کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha