۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۶:۳۶
کد خبر: 85244839
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کدام دانش‌آموزان شیراز هنوز مشکل سرویس مدرسه دارند؟

شیراز – ایرنا – اکنون ۱۰ روز از آغاز سال تحصیلی جدید می‌گذرد و به رغم اینکه امسال شاهد سامان‌مندی بیشتر سرویس مدارس در کلانشهر شیراز هستیم، اما هنوز در برخی نقاط شهر شلوغی و ترافیک خیابان نشانه‌ای از آغاز و پایان ساعت فعالیت مدارس است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ۳۱۸ هزار دانش آموز فارس معادل حدود ۳۳ درصد از دانش‌آموزان استان در کلانشهر شیراز تحصیل می‌کنند و چهار ناحیه آموزشی این شهر از ۶۷۶ مدرسه برخوردار است.

این تراکم جمعیت دانش‌آموزی سبب شده تا سرویس مدارس به عنوان مساله‌ای مهم در روانی ترافیک شهر به روشنی اثر بگذارد.

سال گذشته که پس از ۲ سال توقف مجازی بودن کلاسهای درس دانش‌آموزان آغاز شد، شاهد ترافیکی پر حجم تقریبا در بیشتر خیابان‌های شهر بودیم و مسئولان دلیل آن خارج شدن برخی از رانندگان سرویس پس از ۲ سال تعطیلی فعالیتشان از چرخه حمل و نقل دانش‌آموزی و ثبت نام دانش‌آموزان در مدارسی خارج از طرح آدرس خود عنوان ‌کردند.

به دنبال این مشکلات مسئولان آموزش و پرورش فارس از اسفندماه برنامه‌ریزی برای سرویس مدارس سال بعد را آغاز کردند و در نتیجه امسال نسبت به سال گذشته شیراز با مشکلات کمتری روبرو شد.

با این حال هنوز خیابان‌های مرکزی شهر در ساعت‌های هفت صبح، ۱۲ و ۱۷ ساعت‌های شلوغ و پر ترافیکی را تجربه می‌کنند.

نشست‌های مشترک و تجربه‌های ۱۴۰۲، دست مایه برنامه‌ریزی برای سرویس مدارس

معاون اداره‌کل آموزش و پرورش فارس امروز در این ارتباط به خبرنگاران گفت: از اسفندماه گذشته رسیدگی به ماده ۱۸ کارگروه سرویس‌های مدارس در دستور کار قرار گرفت و در نشست‌های متعدد با معاونت حمل‌ونقل شهرداری شیراز وضعیت سرویس مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۱ رصد و نقاط ضعف و قوت آن مورد بررسی قرار گرفت.

مجید احمدی ادامه داد: پس از این بررسی‌ها قیمت سرویس مدارس در سال جدید تعیین در شورای شهر طرح شد و در نهایت با اعمال پیشنهاد فرمانداری شیراز، به سازمان حمل و نقل شهرداری شیراز ارجاع و به اداره کل آموزش وپرورش ابلاغ شد و نرخ‌نامه در اختیار مدارس قرار گرفت.

۱۹ شرکت حمل و نقل پای کار سرویس مدرسه دانش‌آموزان شیرازی

اینبار با تعیین نرخ مورد قبول شرکت‌های پیمانکار و رانندگان آنها، ۱۹ شرکت حمل و نقل برای فعالیت به عنوان سرویس مدارس اعلام آمادگی کردند.

به گفته نماینده مدیرکل آموزش و پرورش فارس در امور سرویس و پوشاک مدارس،آموزش و پرورش پس از بیان نحوه ارائه خدمات برای این شرکت‌ها با همه انها قرارداد همکاری بست.

احمدی گفت: با فعالیت این شرکت‌ها اکنون به طور میانگین بیش از ۸۰ درصد دانش‌آموزان نواحی آموزشی چهارگانه شیراز با مشکل سرویس مواجه نیستند.

کدام دانش‌آموزان شیراز هنوز مشکل سرویس مدرسه دارند؟

کدام دانش‌آموزان هنوز سرویس ندارند؟

اما هنوز در برخی از خیابان‌های شهر شاهد ترافیک پرحجم مرتبط با آغاز و تعطیلی مدارس هستیم.

معاون آموزش و پرورش فارس در این ارتباط گفت: در ناحیه‌های سه وچهار شیراز مشکل سرویس مدرسه ۹۵ درصد دانش‌آموزان شیراز رفع شده است اما به واسطه وجود نقاط پرترافیک، در برخی مناطق یک و ۲ شیراز هنوز با کمبودهایی مواجه هستیم.

آنطور که احمدی گفت: حدود ۳۵ درصد دانش‌آموزان منطقه یک شیراز هنوز با مساله سرویس مدرسه مواجهند و دانش‌آموزان منطقه ۲ نیز تا ۸۵ درصد سرویس گرفته‌اند.

وی درباره راهکاری که آموزش و پرورش برای ترغیب رانندگان برای فعالیت در این نقاط پرترافیک اندیشیده گفت: برخی رانندگان به دلیل تمرکز بالای ترافیکی و یا دریافت جریمه از سوی پلیس راهور، حاضر به ارائه خدمات در این مسیرها نبودند، به همین دلیل در نرخ‌نامه امسال ۱۰ درصد برای فعالیت در این مناطق به دستمزد آنها افزوده شد.

احمدی تک مسیر بودن برخی دانش آموزان را از دیگر معضلات فرآیند سرویس‌دهی برشمرد و این امیدواری را هم داد که تلاش می‌شود تا پایان هفته جاری موضوع سرویس مدارس برای دانش‌آموزان همه نقاط شیراز حل شود.

کدام دانش‌آموزان شیراز هنوز مشکل سرویس مدرسه دارند؟

هنوز فرصت هست، دانش‌آموزان برای دریافت سرویس ثبت نام کنند

نماینده مدیرکل اموزش و پرورش فارس اعلام کرد: والدینی که متقاضی سرویس مدرسه برای دانش‌آموزانشان هستند کماکان فرصت دارند تا با مراجعه به تارنمای shirazs.org که مخصوص سرویس مدارس طراحی شده اطلاعات خود را وارد و نام‌نویسی کنند.

او به والدین دانش آموزان نیز هشدار داد تا از امضای قرارداد با رانندگان فاقد مجوز از شرکت‌های تعیین شده بپرهیزند و وجه اضافه از نرخ‌نامه مصوب نیز به رانندگان نپردازند.

او یادآور شد: براساس دستورالعمل، حق الزحمه سرویس مدارس در سه نوبت قسط بندی شده است.

اکنون بیشترین مشکلات دانش آموزان شیراز برای دریافت سرویس مدارس و به دنبال آن ترافیک خیابانها مربوط به ناحیه‌های یک و ۲ آموزش و پرورش شیراز است و در جنوب و شرق این شهر مشکل چندانی وجود ندارد.

حالا معاون آموزش و پرورش فارس ابراز امیدواری کرده تا در نتیجه تلاش‌هایی که شده، مساله دیگر مناطق شیراز نیز تا نیمه مهر ماه مرتفع شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha