۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۹:۱۱
کد خبرنگار: 3043
کد خبر: 85244982
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۲ هزار پلاک موقوفه استان قزوین سند دار شد 

قزوین- ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: تاکنون ۲ هزار و ۲۱۵  پلاک موقوفه در سطح استان دارای سند و ۹۲۸  سند تک‌برگی برای آنها صادر شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی عصر یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته وقف، افزود: قزوین یکی از استان‌های باسابقه در زمینه وقف است تا جایی که هم‌اکنون ۲۰ درصد از اراضی آن موقوفه به شمار می‌رود.
حجت الاسلام مجیدی با بیان اینکه استان قزوین دارای ۸۳۲ موقوفه است، افزود: از این تعداد ۵۱۰ موقوفه بعد از انقلاب به ثبت رسیده و مابقی پیش از انقلاب اسلامی بوده است.
این مسوول، از تبدیل به احسن املاک وقفی استان خبر داد و گفت: با تبدیل به احسن یک جا نتایج مثبتی ایجاد خواهد شد که کمک به اشتغال و تولید، حل مشکلات مختلف مردم و حل چالش‌ها و دغدغه‌های مردم از جمله این موارد است.
حجت الاسلام مجیدی اضافه کرد : هم اکنون طرح تبدیل به احسن یکجای اراضی موقوفی استان در حال انجام است. برای نمونه شهر خاکعلی که شهری سه دانگ وقف بوده و حدود ۸۸ هکتار زمین مسکونی و تجاری دارد و برای خروج از مالکیت، ۴۴ هکتار از این زمین‌ها به همت اوقاف استان با اعتبار ۱۳۵ میلیارد تومان تبدیل به احسن شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در ادامه از احداث شهرک تولید محتوای استان به همت سازمان اوقاف و امور خیریه کشور خبر داد.
وی با تاکید بر اینکه راه‌اندازی شهرک تولید محتوا جزو مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان قزوین است، تصریح کرد : این شهرک در واقع یک زیرساخت اساسی به منظور تولید انواع (پلتفرم های ) مجازی و اینترنتی در فضای رسانه‌ای خواهد بود.
حجت الاسلام مجیدی ، زمین مورد نیاز این شهرک را ۲۵۰ هکتار عنوان کرد و افزود: نمونه این شهرک نه تنها در کشور بلکه در منطقه و آسیای‌ غربی هم وجود ندارد.
وی یاد آور شد: فراهم ساختن تمام زیرساخت‌های شهرک تولید محتوا به لحاظ فیزیکی بر عهده سازمان اوقاف و امور خیریه و موضوع مدیریت و تجهیزات فنی آن برعهده شرکت ایرانسل خواهد بود و با ساخت این شهرک تمام افرادی که در حوزه مجازی، فیلم‌ سازی و برنامه‌ سازی هنری در حیطه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی تولید محتوا می‌کنند، بتوانند در این مجموعه برنامه‌های خود را به گونه‌ای بسازند که قابلیت عرضه در کشور و منطقه را داشته باشد.
۲۵۰۰هکتار از اراضی وقفی قزوین برای ساخت مسکن اختصاص یافت
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین از اختصاص ۲۵۰۰ هکتار از اراضی وقفی در روستاها و شهرهای استان در قالب شهرک برای ساخت مسکن خبر داد و گفت: به‌زودی واگذاری ۸۰۰ هکتار از، این اراضی جهت ۴۰ هزار واحد مسکونی با قیمت‌های بسیار مناسب و متعارف در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت .
وی ادامه داد: همچنین در حوزه فقرا و نیازمندان طی یکسال گذشته ۱۴ میلیارد تومان کمک مالی از محل موقوفات متصرفی و غیرمتصرفی هزینه و در حوزه اهل بیت(ع) فقط در ماه محرم‌ و صفر از محل درآمد موقوفات، به ۲۰۶ هیات مذهبی و مساجد استان ۲میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان پرداخت شده است.
حجت الاسلام مجیدی تصریح کرد: همچنین در آینده نزدیک ۲ درمانگاه فوق تخصصی از محل درآمدهای موقوفه به بهره‌برداری خواهد رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha