چهار محصول فناورانه در خراسان جنوبی رونمایی شد

بیرجند- ایرنا - چهار محصول فناورانه در حوزه نانو و الکترونیک در خراسان جنوبی با حضور دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور شامگاه یکشنبه در این مراسم و در جمع مخترعان و مسئولان شرکت‌های دانش بنیان و فناور خراسان جنوبی گفت: شرکت‌های دانش بنیان با هدف ارتقای دانش و توسعه فناوری به وجود آمده اند.

رضا اسدی‌فر اظهار کرد: سال ۱۴۰۱ که آغاز شد دومین دهه گفتمان دانش بنیان در کشور و چهارمین دوره معاونت علمی و فناوری بود.

وی ادامه داد: شرکت‌های دانش بنیان به سه دسته نوپا، نوآور و فناور اطلاق می شوند که شرکت‌های نوپا با فروش اظهارنامه‌ای کمتر از پنج میلیارد تومان در اظهارنامه سال مالی گذشته هستند ولی شرکت‌های نوآور و فناور، فروش اظهارنامه‌ای بالای پنج میلیارد تومان دارند و کالا یا خدمتی ارائه می کنند.

معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور یادآور شد: اکنون ۷۳درصد شرکت‌های فناور کشور نوپا، هفت درصد فناور و ۲۰ درصد نوآورهستند.

وی با اشاره به اینکه محصولات دانش بنیان به ۲ دسته با معافیت مالیاتی و اعتبار مالیاتی تقسیم بندی می‌شوند گفت: شرکت‌های نوپا برای کل سبد محصول‌شان از مالیات معاف هستند و شرکت‌های دانش‌بنیان بر مبنای نظام رتبه‌بندی سالانه تعریف شده ذیل نظام جدید ارزیابی، در معیارهای رشد صادرات، فروش و حل مسایل جامعه با یکدیگر رقابت می‌کنند.

در این نشست مسئولان شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان خراسان جنوبی مهمترین مشکلات خود را نبود زیرساخت‌های لازم و حمایت مالی از سوی مسئولان، حمایت اندک بانک‌ها برای ارائه تسهیلات به شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان و نبود حمایت‌های مالیاتی و بیمه‌ای عنوان کردند.

نمایشگاه مانایی‌ (شرکت‌های دانش بنیان، نوآور و خلاق) نیز امروز با حضور دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌ بنیان رئیس جمهور در مرکز مانا دانشگاه بیرجند افتتاح شد.

همچنین ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان خراسان جنوبی با حضور مسئولان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور و معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در محل استانداری تشکیل جلسه داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha