۱۰ مهر ۱۴۰۲، ۸:۳۹
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85245202
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار ملایر: موکب‌های اربعین کانون اتکّا و وحدت مردم هستند

همدان- ایرنا- معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: موکب‌های اربعین کانون و نقطه اتکّا، امید و وحدت بین مردم و مدیران هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ "سلمان اسماعیلی" شامگاه یکشنبه در آئین تجلیل از خادمان موکب امام رضا(ع) در مجتمع الماس ملایر اظهار داشت: موکب امام رضا(ع)، کانون خدمت رضوی ملایر و حسینیه سیدالشهدا(ع) یکی از این کانون‌های نورانی است که اتفاقات خوبی را در کارنامه خدمتی خود رقم زده‌اند.

وی با اشاره به حرکت عظیم اربعین حسینی برخلاف تلاش منافقانه و پلیدانه عده‌ای و تبلیغات رسانه‌ای، افزود: دینداری یکی از ویژگی‌های بارز ملت ایران و مردم ملایر است و اولین نشانه آن این است که از ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ تا مرداد ۱۴۰۲ در راه اسلام، انقلاب و ولایت شهید داده‌اند، شهدایی که از متدینین، بچه‌های هیات و انقلابی‌ها بودند.

فرماندار ویژه ملایر بیان کرد: نشانه دوم دینداری مردم حرکت بزرگی است که در مراسم‌ها و مناسب‌های مذهبی همچون پیاده‌روی اربعین شکل گرفت و مردم ملایر با برپایی ۱۵ موکب در مسیر تردد زائران به کربلا، در پذیرایی از زائران امام حسین(ع) سنگ تمام گذاشتند و پرچم سیدالشهدا(ع) را در ۱۵ موکب بالا بردند.

اسماعیلی با بیان اینکه مردم ملایر در تمامی مناسبت‌ها همچون ماه مبارک رمضان، محرم و صفر نیز حضوری پررنگ دارند، ادامه داد: در اتفاقات پاییز سال گذشته همین جوانان و هیاتی‌ها و متدینین بودند که پرچم امام حسین(ع) و امام رضا(ع) را بالا بردند و در مرکز شهر نماز جماعت خواندند.

وی یادآور شد: همین مردم انقلابی و دیندار ملایر با وجود سختی‌ها و تنگناهای اقتصادی و متحمل شدن خسارت‌های خشکسالی، اما دست از انقلاب و ولایت و دفاع از نظام برنداشتند و نشان دادند که همواره پیرو خط ولایت فقیه و انقلاب اسلامی هستند.

معاون استاندار همدان زحمات، تلاش‌ها و خدمات خالصانه موکب‌های ملایر در پذیرایی از زائران اربعین حسینی را ستودنی خواند و گفت: موکب امام رضا(ع) ملایر دارای چند ویژگی بارز همچون برنامه‌محوری، نظم و انضباط تشکیلاتی و بهره‌گیری از ظرفیت تمامی اقشار مردم است و برای تمامی مناسبت‌های سال فکر، ایده و برنامه دارند.

اسماعیلی با بیان اینکه موکب امام رضا(ع) یک نقطه امید و اتکّا برای مجموعه مدیریتی و مردم این شهرستان است، افزود: شاخص دینداری مردم با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست.

موکب امام رضا(ع) بهترین و بیشترین خدمات را داشت

مدیر کانون‌های رضوی استان همدان نیز موکب امام رضا(ع) ملایر را در ارائه خدمات شبانه‌روزی به زائران در مسیر رفت و برگشت به کربلا یکی از بهترین‌ها موکب‌های استان و حتی کشور دانست که بهترین و بیشترین خدمات را به زائران ارائه کرد.

"محمدمهدی حیدری‌دلگرم" راه‌اندازی ایستگاه‌های متعددی همچون ایستگاه تعمیر خودرو، ایستگاه کودک و دیگر خدمات تخصصی را از ویژگی‌های بارز این موکب عنوان و بیان کرد: با توجه به حجم تردد زائران از ملایر، باید بازارچه‌ای با کمک خیّران برای خدمت به زائران ایجاد شود تا به بهترین شکل ممکن از زائران پذیرایی کنند.

وی ادامه داد: برای ارزیابی و احصاء نقاط قوت و ضعف، پیشنهادات و نظرات مردم، گروه‌هایی از بین مردم استان و شهرستان‌ها انتخاب کردیم تا در مسیر پیاده‌روی اربعین بین نجف تا کربلا این درخواست‌ها و پیشنهادات را از مردم جویا شوند.

مدیر کانون‌های رضوی استان همدان پیاده‌روی اربعین را یک اتفاق بی‌نظیر و بزرگترین پدیده قرن دانست و تاکید کرد: نقاط قوت و ضعف موکب‌های اربعین را برای سال‌های بعد باید رفع کنیم و فرصت‌ها را غنیمت بدانیم.

حیدری دلگرم وحدت‌آفرینی، پرهیز از هرگونه گلایه و تجمل‌گرایی، افزایش کیفیت غذا و نوع رفتار و منش با زائران را از جمله الزامات موکب‌های حسینی عنوان کرد و گفت: موکب‌ها نباید دولتی شوند، بلکه باید کاملا مردمی باشند و دولت فقط برنامه‌ریز باشد.

به گفته وی؛ دولت امسال بهترین برنامه‌ریزی را در اربعین حسینی به ویژه در تدارک پارکینگ و عبور زائران از مرزها داشت که قابل تقدیر است.

وحدت‌آفرینی شاخصه بارز موکب‌هاست

مسئول موکب امام رضا(ع) ملایر نیز گفت: از هشتم تا ۱۸ شهریور این موکب به همت خادم‌یاران رضوی و خیّران فعالیت خود را در مسیر رفت و برگشت زائران اربعین به صورت شبانه‌روزی انجام داد و بهترین خدمات را به زوار ارائه کرد.

بشیرگنبدی اظهار داشت: در این موکب ایستگاه‌هایی همچون تعمیر خودرو، ماسک، ویزیت رایگان، ایستگاه نقاشی و کتابخوانی، وسایل بازی کودکان و اسکان زائران دایر بود و ۲ هزار صبحانه، ۴۵ هزار پُرس در وعده ناهار و ۴۵ هزار پُرس در وعده شام و در مجموع حدود ۱۰۰ هزار پرس غذای گرم تهیه و توزیع شد.

وی با بیان اینکه میان‌وعده‌های متنوعی برای زائران تدارک دیده شد، یادآور شد: در قسمت چایخانه موکب ۳۰ تا ۴۰ نفر به صورت ۲۴ ساعته فعال بودند و با انواع چایی از زائران پذیرایی کردند و در کنار موکب، بخش خصوصی مجتمع پذیرایی و اقامتی الماس زحمات زیادی را متحمل شد و در خدمت‌رسانی سنگ‌تمام گذاشتند.

بشیرگنبدی ضمن تقدیر از خادم‌یاران، یاوران رضوی و خیّران و مردم، گفت: آنها حامی موکب امام رضا(ع) بودند تا بتوانیم بهترین خدمت‌رسانی را به زائران اربعین حسینی داشته باشیم.

به گزارش ایرنا؛ در این آئین از خادم‌یاران موکب امام رضا(ع) ملایر تجلیل شد.

کانون خدمت رضوی ملایر دارای ۱۹ کانون تخصصی و هشت کانون عمومی و محله‌ای است و در اکثر موارد در سطح استان رتبه‌های برتر را کسب کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha