مطالبات مردم فارس از رییس‌جمهور از زبان نماینده مجلس

شیراز-ایرنا-نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در آستانه سفر رییس‌جمهور به استان فارس برخی از مطالبات و دغدغه‌های مردم این استان را از جمله تخصیص اعتبارات برای توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای، ضرورت برطرف کردن موانع تأمین و انتقال آب، حل مشکلات مربوط به ساخت بیمارستان‌های دولتی و توسعه ۱۰ شهرک صنعتی پیرامون شیراز مطرح کرد.

جعفر قادری روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: باید تلاش شود تا از ظرفیت سفر دوم رییس جمهور به فارس نهایت استفاده را ببریم؛ در وهله نخست بایستی طرح‌های کلان استان به سرانجام برسد.

مطالبات مردم فارس از رییس‌جمهور از زبان نماینده مجلس

برطرف کردن موانع اجرایی شدن مصوبات منطقه ویژه‌سلامت و منطقه ویژه دانشگاهی

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر یک سری مصوبات کلی مانند منطقه ویژه سلامت و منطقه ویژه دانشگاهی در استان فارس وجود دارد که ضروری است موانع پیش روی اجرایی شدن این مصوبات در سفر رییس جمهور به فارس برداشته شود.

تخصیص اعتبارات برای توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای و خطوط ریلی

وی ، تخصیص اعتبارات برای توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای و خطوط ریلی از جمله راه‌آهن بوشهر_شیراز را از دیگر مطالبات استان فارس در این سفر دانست و گفت: باید بتوانیم در این سفر قطعات واگذار شده را کلنگ‌زنی کنیم؛ برخی از ایستگاه‌های نیمه‌تمام برای بهره‌برداری به اعتباراتی نیاز دارند که می‌بایست اعتبارات لازم را به منظور به سرانجام رساندن این پروژه‌ها در این سفر جذب کنیم.

مطالبات مردم فارس از رییس‌جمهور از زبان نماینده مجلس

قادری اضافه کرد: در تلاش هستیم تا در این سفر با جذب اعتبارات، مشکل کمربندی شمال شرق شیراز، ۲تقاطع غیرهم‌سطح واقع در کمربندی جنوب و همچنین تقاطع غیرهم‌سطح زیباشهر برطرف شود.

وی یادآور شد: تأمین اعتبارات برای راه‌های روستایی شهرستان شیراز و زرقان هم در این سفر در اولویت قرار دارد تا بر اساس قولی که وزیر نفت دادند بتوانیم مبلغی را از اعتبارات نفت به این امر مهم اختصاص دهیم.

تأمین اعتبارات برای مسیرهای فارس به سمت مراکز استان و قطب‌های اقتصادی کشور

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس ادامه داد: نیاز است در این سفر تأمین اعتبارات برای مسیرهای شیراز به سمت جهرم و بندرعباس، شیراز به سمت فیروزآباد و عسلویه، شیراز به سمت بوشهر و شیراز به سمت نی‌ریز مورد توجه قرار بگیرد تا بتوانیم مسیرها را به سمت مراکز استان و قطب‌های اقتصادی کشور به سرانجام برسانیم.

وی در رابطه با مسائل مربوط به تأمین آب گفت: خط دوم آبرسانی به شیراز از سد درودزن در این سفر به بهره‌برداری می‌رسد و امیدواریم بتوانیم ردیف بودجه و اعتباراتی برای خط سوم انتقال آب از سد تنگ سرخ بشار به شیراز دریافت کنیم.

ضرورت برطرف کردن موانع تأمین و انتقال آب

قادری بر ضرورت برطرف کردن موانع انتقال آب از خلیج فارس به استان در سفر دوم رییس جمهور تأکید کرد و افزود: اگر در این سفر تسهیلات هزار میلیارد تومانی برای تولید خودرو برقی دریافت شود قطعا استان فارس در این امر به خودکفایی می‌رسد؛ این اقدام کمک می‌کند تا تعداد واحدهای خودروسازی از سه واحد به چهار واحد افزایش یابد و این استان به قطب تولید خودرو کشور تبدیل شود.

وی فراهم شدن شرایط برای دریافت تسهیلات جهت بنگاه‌های اقتصادی بزرگ در استان فارس را ضروری دانست و عنوان کرد: با این اقدام قطعا می‌توان عقب‌افتادگی‌ها در فعالیت‌های صنعتی را جبران کرد، البته استان فارس در بخش صنعتی از جایگاه مطلوبی بهره می‌برد و اقدامات ارزشمندی در این بخش انجام شده است.

حل مشکلات مربوط به ساخت بیمارستان‌های دولتی

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه در طول سال‌های پس از انقلاب آن طور که باید توجه ویژه‌ای به ساخت بیمارستان دولتی در شیراز نشده بود، بر لزوم راه‌اندازی بیمارستان دولتی در این کلانشهر تأکید کرد و افزود: در طول این سال‌ها بیمارستان‌های رجایی و مسلمین تنها بیمارستان‌های دولتی در این استان بودند اما در حال حاضر بیمارستان ۲هزار تخت‌خوابی، بیمارستان هزار و ۴۰۰ تخت‌خوابی، بیمارستان نفت، بیمارستان تأمین اجتماعی، بیمارستان بنیاد شهید و سپاه در دست ساخت است و ضرورت دارد مشکلات و موانع موجود در مسیر ساخت این بیمارستان‌ها برطرف شود.

مطالبات مردم فارس از رییس‌جمهور از زبان نماینده مجلس

وی به مجوز ساخت بیمارستان در خانه‌زنیان اشاره کرد و یادآور شد: امیدواریم بتوانیم از فرصت این سفر برای افزایش سرانه تخت بیمارستانی به منظور بهتر شدن وضعیت شهرستان شیراز و زرقان استفاده کنیم.

توسعه ۱۰ شهرک صنعتی پیرامون شیراز

او با بیان اینکه در سفر رییس جمهور به فارس نیاز است تدابیر لازم برای توسعه ۱۰ شهرک صنعتی پیرامون شیراز اتخاذ شود، گفت: توسعه شهرک صنعتی بزرگ شیراز، شهرک صنعتی متعلق به منطقه ویژه اقتصادی، شهرک صنعتی دشت ارژن، شهرک صنعتی سیاخ‌دارنگون، شهرک صنعتی لپویی، شهرک صنعتی رحمت‌آباد و شهرک‌های صنفی پیرامون شیراز، شهرک‌های صنعتی زرقان، بندامیر، بیضا و سروستان۲ باید در این سفر مورد توجه باشد.

تعیین تکلیف واحدهای پتروشیمی و پالایشگاه‌ها

قادری تعیین تکلیف واحدهای پتروشیمی و پالایشگاه‌ها را نیز از مهمترین مطالبات در سفر رییس جمهور به فارس دانست و افزود: تثبیت وضعیت برخی از دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه فرهنگیان و تعیین تکلیف مصوبات مربوط به برخی مجتمع‌های رفاهی در دستگاه‌های اجرایی نیز بسیار حائز اهمیت است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی بر لزوم بهتر شدن شرایط اشتغال و درآمدزایی در سفر رییس جمهور به فارس تأکید کرد و ادامه داد: باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا مجوزهایی که از قبل وجود داشته به سرانجام برسد و بتوانیم شرایط لازم را برای صدور مجوزهای جدید فراهم کنیم تا بتوانیم بیش از پیش به بهبود وضعیت زیرساختی و توسعه واحدهای صنعتی، خدماتی و کشاورزی کمک کنیم.

ضرورت بهره‌برداری از قطعات یک تا شش آزادراه شیراز_اصفهان

قادری با بیان اینکه در حال حاضر اختلاف‌نظرهایی برای افتتاح آزادراه‌ شیراز_اصفهان وجود دارد، گفت: برخی معتقدند که به دلیل عدم تکمیل قطعه هفت و هشت این آزادراه نباید به بهره‌برداری برسد؛ این در حالیست که قطعه یک تا شش این آزادراه تکمیل شده و عدم بهره‌برداری از قطعات هفتم و هشتم قطعا مشکلی در تردد خودروها در قطعات یک تا شش ایجاد نمی‌کند.

مطالبات مردم فارس از رییس‌جمهور از زبان نماینده مجلس

وی عنوان کرد: برخی بر این باور هستند که در این مسیر ایستگاه‌های پمپ بنزین، مجتمع خدمات رفاهی و نهادهای خدمات‌رسان هنوز مستقر نشده‌اند؛ برای حل این مشکل، ۲ایستگاه پمپ‌بنزین به زودی به بهره‌برداری می‌رسد و پمپ‌بنزین‌های سیار هم در این مسیر مستقر خواهند شد.

قرارگیری آزادراه در محدوده مناطقی با ظرفیت گردشگری

قادری بیان کرد: این مسائل با تأمین بنزین از طریق استقرار پمپ‌بنزین‌های سیار، اطلاع‌رسانی‌ کافی به مردم از نبود جایگاه‌های سوخت و اطمینان یافتن آنها از میزان بنزین خودروی خود در باک برای مسافتی که طی می‌کنند و پُر کردن باک بنزین قابل حل است.

قادری در رابطه با نبود خدمات رفاهی در این مسیر هم گفت: جاده‌های بسیاری در کشور هستند که هیچ‌کدام از خدمات رفاهی بهره نمی‌برند، این در حالیست که این آزادراه از ظرفیت‌های بسیار خوبی در گردشگری برخوردار است و در طول مسیر این آزادراه مناطق مختلف با ظرفیت گردشگری وجود دارد.

وی اضافه کرد:با بهره‌برداری از قطعات یک تا شش قطعا مشکلات تمام جاده‌های منتهی به آزادراه حل خواهد شد؛ با این اقدام عملیات بزرگراه تنگ خیاره به لپویی نیز راحت‌تر به سرانجام می‌رسد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس ادامه داد: مسیر جاده‌ای قلات_ کودیان_خان‌زنیان جاده فرعی محسوب می‌شود که نیاز به اعتبارات دارد و باید تلاش شود تا در این سفر اعتباراتی را برای تعریض و بهسازی این جاده بگیریم.

مطالبات مردم فارس از رییس‌جمهور از زبان نماینده مجلس

لزوم‌ تسریع عملیات اتصال آزادراه به صدرا

وی با بیان اینکه اتصال آزادراه به صدرا نیز از مهمترین پروژه‌های است که باید اقدامات لازم برای به سرانجام رساندن آن هرچه سریع‌تر انجام شود، گفت: تلاش برای به پایان رساندن عملیات مربوط به تکمیل هفت مسیر خروجی برای شهر شیراز در حال انجام است؛ البته برخی از خروجی‌ها مانند قلات_کودیان_خان‌زنیان، شیراز_سپیدان، تنگ‌خیاره_لپویی و درودزن_مرودشت می‌توانند در شرایط کنونی نیز کم و بیش مورداستفاده قرار بگیرند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با بهره‌برداری از این آزادراه ممکن است با ترافیک محدودی تا قبل از تعطیلات عید نوروز مواجه شویم اما از نوروز سال ۱۴۰۳ دیگر مشکلی در این مسیر نخواهیم داشت.

بر اساس اعلام مسوولان استانی دومین سفر رییس جمهور و اعضای هیات دولت به استان فارس دهه سوم مهر ماه انجام خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha