۱۰ مهر ۱۴۰۲، ۹:۴۵
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85245278
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تعداد مغروقان در گیلان ۷۵ درصد کاهش یافت

۱۰ مهر ۱۴۰۲، ۹:۴۵
کد خبر: 85245278
تعداد مغروقان در گیلان ۷۵ درصد کاهش یافت

رشت - ایرنا - رئیس هیات نجات غریق و غواضی گیلان گفت: تعداد مغروقان در پهنه آبی استان، امسال ۷۵ درصد کاهش یافت.

هاشم اسماعیلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امسال ۱۰ هموطن در دریا غرق شدند که این تعداد در مناطق خطرآفرین و یا در ساعات پایان‌کار منجیان غریق در دریا حضور یافتند و متاسفانه غرق شدند.

وی افزود: با وجود اینکه امسال تعداد مسافران به استان گیلان بسیار زیاد بود و هموطنان زیادی از نعمت دریا استفاده کردند اما خوشبختانه تعداد مغروقان نسبت به سال گذشته ۷۵ درصد کاهش یافته است.

اسماعیلی ادامه داد: همچنین منجیان غریق با تلاش خود موفق شدند جان ۴۲۴ هموطن را از غرق شدن نجات دهند که این میزان نجات یافته با آمار سال گذشته چندان تفاوتی ندارد اما شاهد کاهش چشمگیر تعداد غرق‌شدگان هستیم.

رئیس هیات نجات غریق و غواصی استان گیلان بیان کرد: تلاش مستمر منجیان غریق، رعایت کردن هموطنان در استفاده ار طرح‌های سالم‌سازی و خودداری از حضور در مناطق خطرآفرین، باعث کاهش چشمگیر تعداد مغروقان در گیلان شده است.

هاشم اسماعیلی به وضعیت منجیان غریق نیز اشاره و خاطرنشان کرد: خوشبختانه امسال تجهیزات مناسبی در اختیار منجیان غریق قرار گرفت و از سوی دیگر بیمه و حقوق این زحمتکشان به طور منظم پرداخت شد.

وی گفت: امیدواریم، که با در اختیار داشتن تجهیزات مناسب‌تر و همچنین همکاری و تعامل مردم فقط شاهد بهره‌مندی هموطنان از موهبت عظیم دریا باشیم و رقم غرق‌شدگان به صفر ارتقاء یابد.

در استان گیلان حدود ۲۸۰ کیلومتر نوار ساحلی از چابکسر در شرق گیلان تا بندر آستارا در غرب این استان امتداد دارد که هر ساله میلیون ها مسافر و همچنین مردم بومی از این سواحل و نعمت دریا بهره می برند؛ طرح های سالم سازی و استفاده از دریا از خرداد ماه هر سال آغاز و تا پایان شهریور ادامه می یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha