جوجه‌ریزی در مرغداری‌های خراسان شمالی ۱۶.۵ درصد افزایش یافت

بجنورد- ایرنا- مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: پنج میلیون و ۶۷۵ هزار قطعه جوجه‌ریزی نیمه نخست امسال در استان انجام شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۶.۵ درصد افزایش یافت.

علیرضا صادق روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: خراسان شمالی طبق تعهد جوجه ریزی در سطح کشور جزو استان های برتر است و در این راستا هیچ محدودیتی ندارد.

به گفته وی؛ چهار میلیون و ۸۷۰ هزار قطعه جوجه ریزی در ۶ ماهه نخست سال گذشته انجام شد.

مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی تصریح کرد: همچنین در این مدت ۱۱ هزار تن گوشت از واحدهای تولیدی و صنعتی استان تولید شد.

وی سرانه مصرف گوشت مرغ در استان را ۲۶ کیلوگرم عنوان کرد و افزود: سرانه مصرف گوشت مرغ در کشور نیز همین حدود است.

صادق خاطرنشان کرد: ۱۱۹ واحد مرغداری با ظرفیت تولید سه میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه در هر دوره در سطح استان وجود دارد که ۱۰۹ واحد مرغداری با ظرفیت هر دوره سه میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی فعال است.

وی با بیان اینکه در استان خراسان شمالی در خصوص تامین گوشت مرغ هیچ مشکل و محدودیتی وجود ندارد افزود: ۲ طرح راه اندازی مرغداری در شهرستان های شیروان و مانه و سملقان با ظرفیت بیش از ۴۳۰ هزار قطعه در هر دوره در دست اجرا است که با بهره برداری از آن بیش از نیاز این استان نیز تولید خواهیم داشت.

به گزارش ایرنا، مصرف سالانه گوشت مرغ در خراسان شمالی حدود ۲۸ هزار تُن است که از این میزان ۶ هزار تُن از سایر استان‌ها تامین می‌شود و این مشکل در ماه محرم، عید نوروز و تابستان‌های گذشته بیشتر نمود پیدا می‌کرد و مردم این خطه همواره در سال‌های گذشته با این مشکل مواجه بودند.

اینک زنجیره گوشت مرغ در استان با هدف افزایش بهره وری، بهبود فضای کسب و کار، توسعه اقتصادی واحدهای زیر بخش و همچنین یکپارچه‌سازی موثر از مرحله تولید تا بازاررسانی محصولات ایجاد شده و این زنجیره از ظرفیت بسیارخوبی برخوردار است که شامل کشتارگاه طیور، کارخانه خوراک دام و طیور، واحد های پرورش مرغ گوشت، تونل انجماد و سردخانه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha