۱۴۵ هزار سالمند زیر پوشش خدمات درمانی دانشگاه علوم پزشکی اراک قرار دارند

اراک - ایرنا - سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۱۴۵ هزار سالمند زیر پوشش خدمات درمانی این دانشگاه قرار دارند.

دکتر« اردلان زیلابی» روز دوشنبه به مناسبت هفته تکریم سالمندان در گفت و گو با ایرنا، افزود: این تعداد سالمند از طریق سامانه سیب، شناسایی شده‌اند که معادل ۱۳ درصد جمعیت استان هستند و از مراکز جامع سلامت، خدمات دریافت می‌کنند.

وی، شعار هفته تکریم سالمندان را «تحقق وعده‌های اعلان جهانی حقوق سالمندان» عنوان کرد و گفت: خدماتی برای سالمندان در خانه‌های بهداشت، مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی و پایگاه‌ها انجام می‌شود که شامل ارزیابی فشارخون، دیابت، خطرسنجی، سقوط و عدم تعادل، تغذیه و کلاس‌های آموزشی شیوه زندگی سالم در دوران سالمندی است.

سرپرست معاونت بهداشتی، ضمن اشاره به اینکه براساس سرشماری سال ۹۵ استان مرکزی دومین استان سالمند است، ادامه داد: شناسایی سالمندان از نظر خطرپذیری که شامل پُرخطر و بسیار پُرخطر است و این قشر پس از تشخیص براساس نیازهای سالمندی به دستگاه‌های حمایتی معرفی می‌شوند.

دکتر زیلابی افزود: برنامه‌ریزی‌هایی در راستای هفته ملی سالمند و فعالیت‌های مختلف آموزشی و اطلاع‌رسانی انجام شده است که امید است با انجام این اقدامات، بتوان برای افزایش آگاهی این قشر و حفظ سلامت آنان گام‌های موثری برداشت.

۶۹۸ پزشک عمومی، ۵۳۲ پزشک متخصص و فوق‌تخصص و یک‌هزار و ۷۲۶ کارشناس رشته‌های مختلف پیراپزشکی و مامایی در استان مرکزی فعالیت دارند.

۱۶ واحد بیمارستانی استان مرکزی با مدیریت دولتی، سه بیمارستان با راهبری حوزه مدیریت درمان تامین اجتماعی و سه بیمارستان خصوصی در اراک و ساوه به مردم ارایه خدمت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha