۱۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۵۵
کد خبر: 85245376
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ثبت ۳۱۲ وقف جدید در مازندران

۱۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۵۵
کد خبر: 85245376
ثبت ۳۱۲ وقف جدید در مازندران

ساری- ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از ثبت ۳۱۲ وقف جدید طی سال‌های اخیر در این استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی روز دوشنبه در نشست خبری در ساری افزود: از نکات حائز اهمیت وقف های جدید توجه به مسائل روز جامعه از جمله پرداخت هزینه های درمان است.

وی با بیان این که، در راستای اجرای نیات واقفان در ۶ ماهه نخست امسال سه هزار میلیارد ریال تومان هزینه شد، تصریح کرد: در این مدت بیش از ۶ هزار سند اجاره صادر شده و بیش از ۵۰۰ سند ثبتی برای موقوفات استان اخذ شده است.

حجت الاسلام حیدری جناسمی گفت : ۲۷ طرح به مساحت بیش از ۲۵ هزار متر مربع با بیش از ۲ هزار میلیارد ریال در قالب طرح های مسکونی، تجاری، اداری و خدماتی توسط این نهاد در حال اجرا است.

به گفته وی ساخت، تکمیل و بازسازی بقاع متبرکه و موقوفات مازندران به مساحت بیش از ۷۸ هزار متر مربع و با ۵۳۰ میلیارد ریال در حال انجام است.

وی گفت: ۱۷۵ طرح جامع با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال در بقاع مازندران در حال تهیه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران اظهارداشت: برای یک هزار و ۳۶۱ بقعه امامزادگان و ۴۳ هزار و ۵۰۰ رقبه از موقوفات با ۸۵ میلیارد ریال اعتبار اطلاعات مکانی تهیه شد.

ثبت ۳۱۲ وقف جدید در مازندران

اجرای ۲۵ طرح عمرانی در بقاع امامزادگان ساری

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساری نیز در این جلسه گفت : ۲۵ طرح عمرانی تعریف شده برای بقاع امامزادگان شهرستان ساری در حال انجام است.
حجت الاسلام عبدالله ولی نژاد افزود : ساخت و بهسازی ۲ بقعه امامزاده «زرین آباد» با ۳۰ میلیارد ریال و امامزاده «علی» روستای خلرد با هزینه ۲۵میلیارد ریال در حال انجام است.
وی ادامه داد : در راستای اجرای نیات واقفان امسال به ۴۵۰ نیازمند ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال پرداخت شد و سه هزار سبد کالا به نام صاحب الزمان به ارزش ۳۰ میلیارد ریال توزیع شد.
رییس اوقاف و امور خیریه شهرستان ساری گفت : امسال ۹ میلیارد ریال به اماکن مذهبی برای برگزاری مراسم محرم و عزادارای امام حسین پرداخت شد و حدود ۱۰ میلیارد ریال اجرای نیات واقف انجام شد.
وی اظهارداشت : ۱۵ میلیارد ریال تجهیزات برای بیمارستان امام ساری از محل عواید موقوفات خریداری شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha