کره جنوبی به‌صورت آزمایشی راکتور هسته ای جدید را عملیاتی کرد

تهران- ایرنا - براساس اطلاعات آژانس اتمی دولت کره جنوبی راکتور هسته ای شین هانول-۲ واقع در جنوب این کشور آزمایش ۶ ماهه خود برای عملیاتی شدن کامل در ماه مارس(فروردین/اردیبهشت) را آغاز می کند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از یونهاپ، براساس اطلاعات شرکت اتمی و هیدرو کره جنوبی این راکتور ۱۴۰۰ مگاواتی در منطقه ساحلی اولجین در ۲۱۵ کیلومتری جنوب شرق سئول، هفته گذشته سوختگیری و وارد فاز آزمایشی شد.

درصورتی که آزمایش بدون مشکلی پیش رود، انتظار می رود که این راکتور به عنوان بیست و هشتمین راکتور هسته ای کره جنوبی حدود ماه مارس سال آینده میلادی به شکل کامل راه اندازی و بهره برداری شود. بدین ترتیب ۱۴۰۰ مگاوات به ظرفیت تولید برق هسته ای کره جنوبی اضافه می شود.

دولت کره جنوبی ساختن این راکتور را در آوریل سال گذشته تکمیل کرد و کمیسیون امنیت و ایمنی هسته ای مجوز نهایی بهره برداری از راکتور شین هانول-۲ را اوایل ماه گذشته صادر کرد.

این راکتور جدید با تکنولوژی APR۱۴۰۰ ساخته شده است که نسل جدید راکتورهایی است که ظرفیت و طول عمر بیشتر و کارایی بهتری با توجه به هزینه دارند.

براساس اطلاعات وزارت صنعت کره جنوبی، این کشور در دسامبر ۲۰۲۲ عملیات تجاری راکتور شین هانول-۱ را آغاز کرد. آماده سازی برای ساختن واحدهای شین هانول-۳ و ۴ درحال انجام برای مجوز ساخت نهایی از سوی آژانس اتمی است.

دولت یون سوک یول برنامه های اتمی را برای رسیدن به استقلال این کشور در زمینه انرژی هسته ای برای مدیریت بهتر تقاضای برق در این کشور و گسترش و افزایش این بخش به عنوان رشدی بزرگ در صادرات پیش می برد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha