۱۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۵۵
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85245428
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عملیات اجرایی ۴۰ طرح عمرانی در دزفول آغاز شد

۱۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۵۵
کد خبر: 85245428
عملیات اجرایی ۴۰ طرح عمرانی در دزفول آغاز شد

دزفول - ایرنا - عملیات اجرایی ۴۰ طرح عمرانی شهرداری دزفول با اعتباری افزون بر چهار هزار میلیارد ریال روز دوشنبه آغاز شد.

به گزارش ایرنا، شهردار دزفول روز دوشنبه در آیین آغاز به کار طرح‌های عمرانی شهرداری دزفول در حاشیه میدان قیصر امین پور این شهر گفت: اجرای طرح‌های عمرانی شاخص اصلی ترین دغدغه مسوولان و مردم دزفول است.

وی افزود: شهرداری دزفول طرح فعال عمرانی و اسنادی درخصوص اجرای طرح‌های عمرانی نداشت و این به معنای خالی بودن دست شهرداری در اجرای طرح‌های عمرانی بود.

شهردار دزفول با بیان اینکه شهر دزفول عقب ماندگی‌هایی در اجرای طرح‌های عمرانی دارد، بیان کرد: شهرداری دزفول برای پاسخ به مطالبه مردم رویکرد عمرانی را در اولویت قرار داده است.

تحول عمرانی در دزفول هدفگذاری شد

عتاب اهوازی با تاکید بر اینکه تحول عمرانی و تبدیل دزفول به کارگاه طرح‌های عمرانی هدف گذاری شده است، گفت: مسایل مالی مهمترین چالش شهرهای کشور است و به دلیل اینکه شهرداری‌ها ردیف مالی دولتی ندارند، تامین منایع مالی طرح‌ها دغدغه اصلی مدیران شهری کشور است.

وی رسوب بدهی انبوه قبلی و نداشتن طرح جامع شهری را از مهمترین چالش‌های دزفول برشمرد و ادامه داد: نداشتن طرح جامع شهری به معنای نداشتن اسناد فاز دوم و نداشتن اسناد فاز دوم به معنای نبود هیچ طرح آماده اجرا در شهرداری دزفول بود.

شهردار دزفول اظهارکرد: با وجود اقدام‌های انجام شده در ۲ سال گذشته، مدیریت شهری دزفول در اجرای طرح‌های عمرانی نتوانست رضایت مردم را کسب کند به همین دلیل اجرای طرح‌های عمرانی به عنوان اولویت در دستور کار قرار گرفت.

۳۰۰ طرح عمرانی در شهرداری دزفول در حال تهیه است

عتاب اهوازی تاکید کرد: هم اکنون ۳۰۰ طرح توسط سازمان‌ها و مناطق شهرداری دزفول در حال تدوین، تهیه اسناد و یا آغاز عملیات اجرایی است.

وی افزود: شروع ۱۰۰ طرح عمرانی تا پایان امسال هدفگذاری شده که کاری بزرگ و سنگین است و اجرای آنها ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

شهردار دزفول گفت: طرح‌های عمرانی که امروز در شهرداری دزفول آغاز شدند از مجموع طرح‌های عمرانی کل شهرهای خوزستان بیشتر است.

وی افزود: بسیاری از دلسوزان توصیه می‌کردند که قولی برای اجرای طرح‌های عمرانی و تبدیل دزفول به کارگاه عمرانی ندهم ولی با توجه به برنامه ریزی و تدابیر لازم برای تامین اعتبارات و با توجه به ظرفیت‌های دزفول ما این وعده را به مردم دادیم و پای آن ایستاده‌ایم.

عتاب اهوازی بیان کرد: شورای شهر دزفول برای سرعت بخشی به فرآیند اجرای طرح‌های عمرانی حداکثر همکاری را با شهرداری دزفول داشت که این اقدام تاثیر مستقیمی در آغاز این طرح‌ها گذاشت.

وی با بیان اینکه کمربندی شرق دزفول یکی از ۴۰ طرح عمرانی است که امروز در دزفول آغاز شد، افزود: کمربندی شرق دزفول به عنوان یک طرح بین شهری در سه مرحله تعریف شده است که گام نخست به طول ۲ کیلومتر میدان قیصر امین پور در جاده دزفول به شوشتر را به انتهای خیابان شریعتی متصل می‌کند.

شهردار دزفول با اشاره به مشخصات فنی نخستین مرحله اجرای کمربند شرق دزفول گفت: مرحله نخست این طرح شامل ۲ کیلومتر طول و ۴۵ متر عرض در ۲ باند است که اجرای این مرحله از طرح دسترسی به بیمارستان تامین اجتماعی دزفول را برای شهروندان تسهیل می‌کند.

وی دوره اجرای مرحله نخست کمربند شرق دزفول را ۶ ماهه دانست و افزود: مبلغ اجرای کامل طرح کمربندی شرق دزفول یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال است که شامل هزینه‌های تملک، زیرسازی، روکش آسفالت و اجرای پیاده رو و روشنایی این محور است.

عتاب اهوازی گفت: طرح‌های بعدی که در دزفول آغاز می‌شوند به دلیل اینکه طرح‌های بزرگی هستند زمان بیشتری برای طراحی و تهیه اسناد نیاز دارند.

نقشه سه بعدی دزفول تهیه می‌شود

شهردار دزفول با بیان اینکه ممیزی املاک تمام شهر دزفول در حال انجام است، گفت: نقشه برداری سه بعدی تمام شهر دزفول در دستور کار است ضمن اینکه برای نخستین بار در ایران، شهر هوشمند با ویژگی‌های شاخص و منحصر به فرد در دزفول با همکاری یکی از قوی‌ترین شرکت‌های کشور اجرا می‌شود.

وی خواستار مشارکت بیشتر شهروندان برای پرداخت عوارض شد و ادامه داد: تامین اعتبار مورد نیاز طرح‌های عمرانی شهرداری دزفول نیاز به همراهی شهروندان در پرداخت عوارض و کمک ادارات و نهادهای دولتی و نظامی مستقر در دزفول برای پرداخت عوارض و ادای حقوق شهرداری است.

عتاب اهوازی اظهارکرد: شهرداری دزفول برای تامین اعتبار مورد نیاز طرح‌های عمرانی تدابیری اندیشیده است ولی انتظار دارد تا آغاز طرح‌های عمرانی موجب دلگرمی بیشتر مردم در پرداخت عوارض شود که این مهم نقش تعیین کننده‌ای در سرعت بخشی به اجرای طرح‌های عمرانی در این شهر دارد.

عملیات اجرایی ۴۰ طرح عمرانی در دزفول آغاز شد

همه دستگاه‌ها برای اجرای طرح‌های عمرانی به کمک شهرداری بیایند

فرماندار ویژه شهرستان دزفول نیز در این آیین گفت: امروز طرح‌های مهمی در شهر دزفول به همت شهرداری و شورای شهر دزفول آغاز شده که این مهم پاسخ به مطالبه مهم مردمی است.

علیرضا خردمند افزود: اجرای طرح‌های عمرانی شاخص در دزفول مطالبه مهم مردم از مدیریت شهری بود که با پیگیری شهرداری و شورای اسلامی شهر دزفول امروز با آغاز به کار این تعداد طرح عمرانی شاهد تحقق این مطالبه مردمی هستیم.

وی ادامه داد: همه دستگاه‌های مستقر در دزفول برای اجرای کامل طرح‌های عمرانی شهرداری و کمک به مدیریت شهری باید به میدان بیایند.

فرماندار ویژه دزفول بیان کرد: همه دستگاه‌ها باید کمک کنند تا پایان امسال بخش زیادی از این طرح‌ها که امروز آغاز شده‌اند به ثمر برسند.

وی با اعلام حمایت برای تامین اعتبار طرح‌های عمرانی دزفول ادامه داد: تلاش ویژه و مستمر نیاز کنونی برای رفع مسایل مبتلا به دزفول است و همه مدیران در این زمینه باید شبانه روز کار کند.

عملیات اجرایی ۴۰ طرح عمرانی در دزفول آغاز شد

قفل اجرای طرح‌های عمرانی دزفول سرانجام شکسته شد

رییس شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این آیین با بیان اینکه طرح‌های نیمه تمام زیاد و بدهی کلان میراث مدیریت شهری دزفول از گذشته است، گفت: شورای شهر دزفول در ۲ سال گذشته تلاش‌های زیادی برای فعال کردن طرح‌های عمرانی انجام داد.

سیدباقر موسوی فخر ادامه داد: طرح‌های عمرانی در دزفول به دلیل تامین نشدن بودجه و مشکل‌های متعدد، اجرایی نشد که مدیریت شهری دزفول شکستن قفل اجرایی نشدن طرح‌های عمرانی در دزفول را به عنوان مطالبه‌ای مهم به صورت شبانه روزی دنبال کرد.

وی با بیان اینکه قفل طرح‌های عمرانی در دزفول بالاخره امروز شکسته شد، ادامه داد: کار جهادی کلید گره گشایی از مسایل کنونی شهری است و مدیریت شهری دزفول این مهم را در اولویت قرار داده است.

موسوی فخر تاکید کرد: مدیریت شهری دزفول توانست با برنامه ریزی و کار شبانه روزی سرانجام گره اجرایی نشدن طرح های عمرانی شاخص را در این شهر باز کند.

فهرست طرح‌های عمرانی آغاز شده دزفول

به گزارش ایرنا، اجرای کمربند شرق دزفول، احداث بلوار خیبر، بازسازی ایستگاه‌های اتوبوس، احداث ۱۰ زمین چمن مصنوعی، روشنایی کوی آیت الله مدرس، اصلاح هندسی میدان رودبند و بلوارهای شهید نادری زیباشهر، بلوار سیدالشهدا و بلوار امید و همچنین جمع آوری و دفع آب‌های سطحی خیابان‌های کوی نوبهار و بلوار ملاصدرا از جمله اقدام‌های در دست اجرای شهرداری دزفول است.

زیرسازی و آسفالت معابر شهری، خرید کارخانه امولسیون ساز، رنگ آمیزی جداول و مبلمان شهری، اجرایی رنگ آمیزی معابر با رنگ ۲ جزئی، نوسازی تابلوهای ترافیکی، مسقف کردن کانال مدرس، مطالعات بازآفرینی شهری، بازسازی قنات باغ گودول و نقشه برداری سه بعدی کوی زیباشهر از دیگر اقداماتی است که شهردرای دزفول در حال انجام آن است.

احداث فاز دوم بوستان پرستو، احداث بوستان‌های گل محمدی و دانشجو، بهسازی بوستان فلاحت و بعثت، احداث بوستان محلی بهارستان، احداث معابر و فضای سبز آرامستان باغ رحمت و همچنین توسعه شبکه آب خام از جمله طرح‌های شهرداری دزفول برای حفظ و توسعه فضای سبز وبوستان‌های شهری است.

گذر معزی و میدان شیخ انصاری، رفع خطر و جداره سازی مقبره حاج شیخ، رفع خطر اضطراری ساباط زارعان، مرمت و احیای ساباط و گذر کیوان و همچنین مرمت و احیای ساباط‌های زارعان، کتابی، جوادی و ژوبین از جمله طرح‌هایی است که شهرداری دزفول برای حفظ میراث و گذرهای تاریخی دزفول در دستور کار است.

اجرای دیوار پیرامونی ترمینال بزرگ دزفول، دیوارکشی سایت پسماند و آرامستان شهیدآباد، همسطح سازی و کفپوش گذاری خیابان‌های انقلاب و طالقانی و همچنین احداث سرویس بهداشتی حرم سبزقبا(ع) دیگر طرح‌های شهرداری دزفول است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha