هواشناسی اردبیل: عشایر از چرای دام در دامنه کوه و تردد در مسیل‌ها خودداری کنند

اردبیل - ایرنا - اداره کل هواشناسی اردبیل با صدور هشدار نارنجی شماره ۵۰ به عشایر استان توصیه کرد از چرای احشام در دامنه کوه و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع خودداری کنند.

به گزارش ایرنا ، اداره کل هواشناسی استان اردبیل طی اطلاعیه‌ای از تشدید فعالیت سامانه بارشی طی سه روز آتی در مناطق مرکزی و شمالی استان خبر داد.

بر اساس این اطلاعیه ، این سامانه بارشی از عصر روز سه‌شنبه تا عصر روز پنجشنبه در مناطق مختلف استان فعال خواهد بود.

در مدت فعالیت این سامانه وزش تندبادهای موقتی، بارش متناوب باران (گاهی به‌صورت رگبار توام با رعد و برق) در مناطق مختلف استان پیش‌بینی شده است.

بر اساس این اطلاعیه احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و روان آب درون شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی به دلیل بارندگی‌های رگباری و اصابت صاعقه به‌ویژه در ارتفاعات وجود دارد.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل به شهروندان توصیه کرده است از توقف و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها و صعود به ارتفاعات به‌ویژه قله سبلان خودداری کنند.

در این اطلاعیه همچنین به عشایر استان توصیه شده است از چرای احشام در دامنه کوه و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع خودداری کنند.

به گزارش ایرنا ، علیرضا طهماس‌پور مدیر کل امور عشایری استان اردبیل هم روز شنبه در نشست خبری به عشایر استان توصیه کرد با توجه به احتمال بارندگی فرایند کوچ از ارتفاعات به سمت قشلاقات را تسریع کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha