نم باران به پاییز کرمانشاه طراوت داد

کرمانشاه- ایرنا - بارش نخستین باران پاییزی که از صبح امروز دوشنبه شهر کرمانشاه و برخی نقاط دیگر استان را فراگرفت موجب شادمانی مردم شده و آنها را به داشتن سالی پرباران امیدوار ساخت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هرچند میزان ریزش باران کم بود و زیاد ادامه نداشت ولی موجی از خوشحالی را در میان شهروندان به وجود آورده و عده ای را برای تماشا به کنار پنجره ها و کوچه و خیابان ها کشاند.

بارش باران که با نسیمی ملایم همراه است همچنین غبار را از چهره شهر کرمانشاه زدوده و شادابی و طراوات خاصی را در دومین هفته از نخستین ماه از فصل پاییز به این خطه بخشید.

نزول نخستین باران پاییزی که در مقایسه با پارسال ۲۰ روز زودتر آغاز شد علاوه بر ایجاد شور و شعفی خاص در میان مردم، آنها به ویژه کشاورزان و روستاییان را به داشتن سالی پرمحصول امیدوار ساخت.

رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کرمانشاه در این ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت: گذر متناوب امواجی کم دامنه از جو منطقه، علاوه بر ابرناکی آسمان و در بعضی ساعات وزش باد، موجب بارش باران در برخی نقاط استان شده است.

سعید قاسمی افزود: تا ساعت ۹/۳۰ امروز شاهد بارندگی در گهواره، کوزران ، کرند، پاوه، ماهیدشت، جوانروود، سنقر، کرمانشاه، تازه آباد، و روانسر به میزان یک دهم تا ۱/۷ میلی متر بودیم.

وی یادآور شد: روند بارش ها به صورت پراکنده تا اواخر فردا در استان تداوم خواهد داشت و از روز چهارشنبه با شدت بیشتری ادامه خواهد داشت به طوری که برای نیمه شمالی استان خصوصا منطقه اورامانات بین ۶ تا ۱۰ و دیگر نقاط استان بین سه تا پنج میلی متر پیش بینی می شود.

قاسمی یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته اسلام آبادغرب به هشت درجه و خسروی با ۳۶ درجه به ترتیب خنکترین و گرمترین نقاط استان بودند.

وی ادامه داد: طی همین مدت دمای هوای شهر کرمانشاه نیز بین ۱۱ تا ۲۸ درجه بالای صفر در نوسان بود.

در همین پیوند پیش از این معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی کرمانشاه قبلا گفته بود به استناد برخی داده های آماری، شرایط پاییز امسال از نظر بارندگی به نسبت سال گذشته بهتر خواهد بود هرچند نمی توان پیش بینی قطعی بلندمدت ارایه داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha